Forfatter Emne: Trackday d.29 juni på jyllandsringen..?  (Læst 516 gange)

lybker

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Trackday d.29 juni på jyllandsringen..?
« Dato: Maj 21, 2018, 21:26:59 »
Da sidste event kiksede, vil jeg da prøve igen  :55:

Hvem vil med til trackday klubbens event 118 på jyllandsringen. Det er en fredag og et heldagsarrangement...?

Kunne da være fedt, og stadig så tidligt på året at man kunne nå en mere, om det var en succes  :afro:
***Nyeste projekt - Julie: 26/2-2009 :-) ***

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Sv: Trackday d.29 juni på jyllandsringen..?
« Svar #1 Dato: Jul 04, 2018, 07:51:44 »
Kan vi så få en update på hvordan det gik, jeg er sgu spændt på om det kunne holde og om din hjemmelavede  benz. tank eksploderede halvejs :011: Ja nogle billeder eller lidt video ville jo også være skønt........
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
Focus stationsvogn tdci
Peugeot 206- MAXI - 207hk
Super 7 projekt
Hvad skal man med Facebook når vi har HI-SPEED

lybker

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Jul 04, 2018, 21:56:26 »
Nåede det aldrig.....mange undskyldninger, og gad også helst man var nogle stykker afsted. Ellers bliver det lidt tamt.

Satser dog på at kan komme langs i sommerferien

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Jul 05, 2018, 07:31:25 »
Ja hvis du ikke passer på så kan det jo være at min rent faktisk bliver køreklar i år......Har tid på rullefeldt d.27 juli til justering og har monteret en bredbåndsmåler så jeg kan holde øje med blandingen, gider ikke ødelægge mere. God sommer
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
Focus stationsvogn tdci
Super 7 projekt

lybker

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Jul 11, 2018, 19:21:23 »
...så ser det ud til at lykkes - FØR du er klar :-)

på mandag - d16 på padborg, skal det prøves af. Pladsen er reserveret og jeg er løbet tør for undskyldninger. Tænker ikke andre jeg kender skal med.... som de sidste par gange jeg har efterspurgt interesse Så må jeg jo bare selv skubbe den på traileren igen når den eksploderer eller napper sandet pga manglende rutine :-P

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Jul 12, 2018, 08:49:17 »
Ja jeg må sige du er i god tid hvis du allerede har pakket det hele til på mandag :54: ikke ligesom da du kørte race der var man aldrig færdig før kl 12 aftenen før. Held og lykke og med 4wd og 300hk kører du vel 1.10 uden problemer. Jeg håber alt virker så du får en god dag på banen. GIV GAS! 
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
Focus stationsvogn tdci
Super 7 projekt

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Jul 21, 2018, 07:21:05 »
Ja hvordan gik det så? Jeg kan næsten ikke tro at alt bare virkede hele dagen...….
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
Focus stationsvogn tdci
Super 7 projekt

lybker

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Jul 22, 2018, 23:50:18 »
Tja...det gjorde det skam...........................heller ikke.
Skrev lidt kommentarer på min byggeside inde på 205gtidrivers. Fordi jeg er en doven starut med ferie, kommer det her c+p:

Finally I made it ...first trackday was a huge success!

...well actually it was not - in reality I only did 13km on the track before i was ready to pack and leave again.

It started out excellent, slowly increasing the pace for every lap, i was rewarded with excellent handling and grip. Clearly the extra weight to the rear end of the car improves balance and rear wheel brake force.
It was soooo cool to go early on the throttle in each corner, just to be pulled forward without any drama or wheelspin.
Well pleased with the end result. Managed to do 2 fast laps, pushing it fairly hard and had a blast of a time doing so. It made me smile, thinking it all worked out after 100 of hours of headacke and work to get to this point...

and then the fun ended...during full throttle down the straight, it suddenly lost power and started smoking blue. Even a couple of turns earlier I noticed some grinding, knocking noise growing louder somewhere som the drivetrain.

no joy left thinking about i might have blown both the engine and drivetrain with so little effort, as i pulled out of the track and into the pit.

after some speculation and working the best I could with the clearly wrong tools I brought to the trackday, I did spot a faulty bearing in the turbo to be the reason for powerloss and blue smoke. Easy but expensive fix. It seems a new core for a gt3076r ballbearing turbo is around 800£ :-(

i loaded the car back on the trailer and had a couple of days to think about what the noise could be and did some small tests in my field to check if the mechanics still worked ok and to identify root cause. Wow after turning my car into a natural aspirated gti6 engine with lowered compression.....it feels slow and tired - hardly able to spin all 4 wheels on grass.

I did find the cause to be my 2 rear driveshafts had touched my rear frame cut outs, as I did not figure the chassis would set and twist so much under acceleation in corners. As result both are bended and one is dead in the outer joint.

the problem is how to source new or even used driveshafts from the fairly rare citroen bx 4x4?

ebay brought me no luck and also not typical webstores - for now my car is stranded on the lift....damn!

https://youtu.be/AIf1euLbGKw

Kiil

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.rallyshop.dk
« Svar #8 Dato: Jul 23, 2018, 02:45:54 »
https://bartebben.nl/onderdelen/citroen/bx/transmissie/r-aandrijf-as/b-d-4x4-achter-8gn67-8gn68-3274a8-1.html

Måske et forsøg værd? Ellers er der et par hele biler til salg i Frankrig til små penge.
/peter

Forbudtadresse.dk - jeg forhandler ikke små sko.
NU med officiel "Boardadvarsel udstedt"!

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: Jul 25, 2018, 09:23:35 »
Nå det gik jo som det altid gør når man er på banen efter en stor ombygning, jeg tror da at du skal upgrade de aksler, jeg brugte også lang tid på at finde de rigtige aksler til min 206er da jeg byggede den bredere. Så på med ny turbo og friske aksler så er du klar til foråret 2019 :54: God ferie
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
Focus stationsvogn tdci
Super 7 projekt

Martin Utzon Terp

• aka Vimbus Nollergøj Ketchup Tværp - Aut. Hundefanger
  • Inderkredsen
  • *
  • There's only ONE Yaris!
    • Vis profil
    • Danmarks Bedste indretningskonsulent! :-)
« Svar #10 Dato: Aug 16, 2018, 11:49:48 »
Tja...det gjorde det skam...........................heller ikke.
Skrev lidt kommentarer på min byggeside inde på 205gtidrivers. Fordi jeg er en doven starut med ferie, kommer det her c+p:

Finally I made it ...first trackday was a huge success!

...well actually it was not - in reality I only did 13km on the track before i was ready to pack and leave again.

It started out excellent, slowly increasing the pace for every lap, i was rewarded with excellent handling and grip. Clearly the extra weight to the rear end of the car improves balance and rear wheel brake force.
It was soooo cool to go early on the throttle in each corner, just to be pulled forward without any drama or wheelspin.
Well pleased with the end result. Managed to do 2 fast laps, pushing it fairly hard and had a blast of a time doing so. It made me smile, thinking it all worked out after 100 of hours of headacke and work to get to this point...

and then the fun ended...during full throttle down the straight, it suddenly lost power and started smoking blue. Even a couple of turns earlier I noticed some grinding, knocking noise growing louder somewhere som the drivetrain.

no joy left thinking about i might have blown both the engine and drivetrain with so little effort, as i pulled out of the track and into the pit.

after some speculation and working the best I could with the clearly wrong tools I brought to the trackday, I did spot a faulty bearing in the turbo to be the reason for powerloss and blue smoke. Easy but expensive fix. It seems a new core for a gt3076r ballbearing turbo is around 800£ :-(

i loaded the car back on the trailer and had a couple of days to think about what the noise could be and did some small tests in my field to check if the mechanics still worked ok and to identify root cause. Wow after turning my car into a natural aspirated gti6 engine with lowered compression.....it feels slow and tired - hardly able to spin all 4 wheels on grass.

I did find the cause to be my 2 rear driveshafts had touched my rear frame cut outs, as I did not figure the chassis would set and twist so much under acceleation in corners. As result both are bended and one is dead in the outer joint.

the problem is how to source new or even used driveshafts from the fairly rare citroen bx 4x4?

ebay brought me no luck and also not typical webstores - for now my car is stranded on the lift....damn!

https://youtu.be/AIf1euLbGKw

Sikke noget forpulet lort... :-/ Det der havde du godt nok ikke fortjent, oven på det store arbejde du har lagt i projektet...

Beklager, at jeg ikke havde tid - men... Der er lys for enden af tunnellen. Jeg har fået Yaris på plader igen, så nu skal jeg bare ha' smidt de store bremser på igen, så burde den være klar... Så sig lige til, hvis du skal ud at køre igen. Det er sq sjovere, når man er et par stykker afsted, helt enig!
Jeg er dog kun til halvdagsarrangementer, da jeg ellers syntes det bliver for dyrt. Og jeg er alligevel ret smadret efter en halv dags kørsel... :-)