Forfatter Emne: I øvrigt mener jeg... (Ny tråd)  (Læst 523480 gange)

Claus M

• cand.tværp
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.cm-motorsport.dk
Sv: I øvrigt mener jeg... (Ny tråd)
« Svar #5865 Dato: Maj 16, 2018, 15:17:03 »

Jeg ramte et ømt punkt kan jeg se.

Ja, når du beskylder mig for at mene nederdrægtige og dumme ting. Så gjorde du.

Og når du så fortsætter med at sige, at det overhovedet ikke har nogen betydning at fjerne administrative byrder, så taler du igen imod bedre vidende. Effektivitetskommissionen og andre undersøgelser peger på, at det er en meget væsentlig del af arbejdspresset for de varme hænder. Og det gælder både pædagoger, lærere og sygeplejersker, som har været nævnt her.

Det samlede offentlige forbrug er steget hvert år de sidste mange år. Selvom man hvert år hører, at NU er der skåret endnu mere ind til benet, og næste gang så dør baby, så er realiteten at der år for år bruges flere penge.

Ligesom der over de sidste 15 år pånær et enkelt år har været vækst i antallet af sygeplejersker og sosu-hjælpere - og dermed i personalet på hospitalerne. Så hører man også hvert eneste år, hvor meget der skæres.

Jeg er træt af at det er tilladt hele tiden at klynke, pive og hyle baseret på lodret forkerte argumenter. Og at man angriber enhver faktuelt baseret debat med personlige angreb på, at så er modparten bare et dårligt menneske, og man er meget meget federe selv.

Og Martin: Jeg er helt enig med dig i, at Djøfferiet har taget overhånd. Og det er naturligvis noget, som der skal gøres noget ved.
Men hvis man skal stige 8,1% i løn over 3 år, og til gengæld kun skal øge effektiviteten med 2% om året. Så kan du simpelthen ikke overbevise mig om, at det er en dårligere deal end der bliver givet i det private.
Mvh Claus Møller

http://www.cm-motorsport.dk/              - Æv, nu under 1.000 hk på matriklen igen. Heldigvis er de fleste da til stede, i den bil jeg bruger mest. rockon

Claus M

• cand.tværp
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #5866 Dato: Maj 16, 2018, 15:20:59 »

Tallet overfor gælder ikke for overførselsindkomster. Forbrugsudgifter er det, som det koster at holde den offentlige sektor kørende.

Kilde: Danmarks Statistik: https://www.dst.dk/da/Statistik/emner/nationalregnskab-og-offentlige-finanser/offentlige-finanser/offentlig-forvaltnings-udgifter-og-indtaegter
Mvh Claus Møller

http://www.cm-motorsport.dk/              - Æv, nu under 1.000 hk på matriklen igen. Heldigvis er de fleste da til stede, i den bil jeg bruger mest. rockon

bbcdk (Brian) Tværp

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.brinch.it
« Svar #5867 Dato: Maj 16, 2018, 15:22:07 »

Jeg ramte et ømt punkt kan jeg se.

Og når du så fortsætter med at sige, at det overhovedet ikke har nogen betydning at fjerne administrative byrder, så taler du igen imod bedre vidende. Effektivitetskommissionen og andre undersøgelser peger på, at det er en meget væsentlig del af arbejdspresset for de varme hænder. Og det gælder både pædagoger, lærere og sygeplejersker, som har været nævnt her.

Jeg er træt af at det er tilladt hele tiden at klynke, pive og hyle baseret på lodret forkerte argumenter

Det siger jeg ikke? Jeg siger f.eks. at jeg kender mange pædagoger i en lokal børnehave, som bare har for mange børn og dermed bliver stresset, fordi de ikke kan hjælpe dem alle. Det er IKKE administrative byrder der tynger dem, men for mange børn pr. voksen. Selvfølgelig er der steder hvor der kan effektiviseres

Og du mener at det er forkerte argumenter, men jeg mener at de er rigtige. Du vil ikke acceptere andres meninger er ret tydeligt

Tallet overfor gælder ikke for overførselsindkomster. Forbrugsudgifter er det, som det koster at holde den offentlige sektor kørende.

Kilde: Danmarks Statistik: https://www.dst.dk/da/Statistik/emner/nationalregnskab-og-offentlige-finanser/offentlige-finanser/offentlig-forvaltnings-udgifter-og-indtaegter

Og det kan den stressede lærer, pædagog eller SOSU ikke bruge til noget

Claus M

• cand.tværp
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #5868 Dato: Maj 16, 2018, 15:50:00 »

Det siger jeg ikke? Jeg siger f.eks. at jeg kender mange pædagoger i en lokal børnehave, som bare har for mange børn og dermed bliver stresset, fordi de ikke kan hjælpe dem alle. Det er IKKE administrative byrder der tynger dem, men for mange børn pr. voksen. Selvfølgelig er der steder hvor der kan effektiviseres

Og jeg kender en pædagog (som jeg er gift med), der har været pålagt at lave alle mulige administrative opgaver og indrapporteringer. Sprogtests og hvad ved jeg. Som helt sikkert ville få mere tid med børnene, hvis ikke der var så mange dokumentationskrav.

Bottom line: Din mavefornemmelse er akkurat lige så meget bevendt som min. Nemlig INGENTING.  Du er nødt til at basere dine argumenter på noget faktuelt. Og kan du ikke det, så er det et taber-move at opstille stråmænd om, hvor onde "de andre" er.

Og jo: Når lærerens, pædagogens og SOSU'ens fagforening stiller sig op og fortæller om, hvordan de i årevis er blevet udsultet. Så er det faktuelt forkert.
Og når lærerens, pædagogens og SOSU'ens fagforening ikke italesætter de reelle problemer, så er de selv med til at skabe et problem.

Og så er vi tilbage til udgangspunktet: At skønt der aldrig har været brugt flere penge på lønninger i det offentlige end nu. Og skønt der planlægges at bruges endnu flere de næste 3 år. Og man nu også lægger en generel 8,1% lønstigning oveni. Så skal borgerne, som skal have service leveret og som betaler regningen, alligevel lægge ører til jammer og klagesang, som er baseret på forkerte forudsætninger.

Jeg efterlyser lidt mere saglighed og nuance i debatten. At man kigger på og gør noget ved de reelle problemer, som betyder at verdens dyreste offentlige sektor ikke er verdens bedste.

Dit svar, hvor du udstiller mit menneskesyn og på forkerte forudsætninger nedgør mig og mine meningsfæller. Det tydeliggør meget præcist pointen i, hvad det præcist er, at jeg er træt af.

Men det er åbenbart svært for dig at forholde dig konkret til noget som helst nogen ytrer, hvis du på forhånd har besluttet dig for at de tager fejl på alle punkter.
Mvh Claus Møller

Jesper Jensen

• Sporty Spice - Jeg er ret badass!
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #5869 Dato: Maj 17, 2018, 07:22:23 »
At jeg ikke forstår hvorfor Claus ikke går ind i politik og bruger sine holdninger (som jeg nogen gange er enige i - andre gange uenige..) et sted hvor der rent faktisk bliver lyttet og det kunne give værdi.

There.. I said it :)
Mvh
Jesper Jensen
Golf VII TSI DSG

Fabritius

• Moderator + Google rookie
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #5870 Dato: Maj 17, 2018, 09:51:45 »
At det kunne være rart at høre om der er nogen der har erfaring med Gjensidige
Med venlig hilsen
 Claus Fabritius
 Shoot for the moondust, and you might get Focus

Blaahval

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #5871 Dato: Maj 17, 2018, 10:37:18 »
At det kunne være rart at høre om der er nogen der har erfaring med Gjensidige

Skadesbehandling eller bare deres priser? Vi fik tilbud fra dem sidste år, og de var klart billigst af dem vi adspurgte. (De lå dog stadig over LB)

Svigerforældrene har dem på deres biler + MC, på den ene bil fik de dækket en småskade uden vrøvl. Men mere erfaring end det har de ikke, da de har alle deres andre forsikringer gennem deres bank.

Martin Utzon Terp

• aka Vimbus Nollergøj Ketchup Tværp - Aut. Hundefanger
  • Inderkredsen
  • *
  • There's only ONE Yaris!
    • Vis profil
    • Danmarks Bedste indretningskonsulent! :-)
« Svar #5872 Dato: Maj 17, 2018, 11:23:36 »
Claus: Jeg tror nok jeg er enig med dig i dette - men vist også enig med Brian... Det er satme ikke nemt! :-)

Jeg tror faktisk ikke antallet af varme hænder er problemet. For jeg tror der sagtens kan være nok varme hænder i vores børnehaver, sygehuse osv.

Jeg har intet faktuelt at gå ud fra - men når man hører hvordan en pædagog/sygeplejerske/jordemoders arbejdsdag forløber, er det netop en dag, hvor rapportering, tidsregistrering osv. fylder enormt meget.
Og hvad bliver alle disse oplysninger brugt til? Nogle få bliver brugt, men de flester ender i en database, som ingen kan bruge til noget som helst.
Hvor meget rapportering har vi brug for om vores børn i en børnehave? Og hvor meget har vi brug for at vide om fødsel af et fuldstændigt raskt barn?

Det er som om, at den slags har taget fuldstændig overhånd - og når personalet skal bruge masser af tid på dette, ryger tiden fra kerneydelsen. Derfor skal der ansættes flere til at udføre de samme opgaver.

Hvor man fik skåret ned på alle disse administrative opgaver som ikke giver mening, vil man højst sandsyndligt stå med et personale der var mindre stressede og der var nok pludselig tid til de opgaver der skulle løses. Ja, måske kunne man faktisk stå i en situation, hvor der var for mange ansatte.

bbcdk (Brian) Tværp

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.brinch.it
« Svar #5873 Dato: Maj 17, 2018, 12:43:33 »
Jeg tror faktisk ikke antallet af varme hænder er problemet. For jeg tror der sagtens kan være nok varme hænder i vores børnehaver, sygehuse osv.

Nu kan jeg selvfølgelig kun svare ud fra min kones og venners arbejdspladser. Min kone f.eks. har ikke unødvendige rapporteringer hver uge, men hun har for mange børn på én gang til at kunne lave andet end at passe dem og holde øje med dem. Hendes jobbeskrivelse handler jo i høj grad om at bruge den pædagogiske praksis også, hvilket sjældent er muligt. Så hjælper det ikke at optimere, men en pædagog mere ville hjælpe vanvittig meget.

Men selvfølgelig kan der optimeres i det offentlige - så naiv er jeg trods alt ikke :-)

John Sahl

• Administrator
  • Inderkredsen
    • Vis profil
    • www.autohenter.dk
« Svar #5874 Dato: Maj 17, 2018, 12:50:00 »
Claus: Jeg tror nok jeg er enig med dig i dette - men vist også enig med Brian... Det er satme ikke nemt! :-)

Jeg har intet faktuelt at gå ud fra - men når man hører hvordan en pædagog/sygeplejerske/jordemoders arbejdsdag forløber, er det netop en dag, hvor rapportering, tidsregistrering osv. fylder enormt meget.
Og hvad bliver alle disse oplysninger brugt til? Nogle få bliver brugt, men de flester ender i en database, som ingen kan bruge til noget som helst.
Hvor meget rapportering har vi brug for om vores børn i en børnehave? Og hvor meget har vi brug for at vide om fødsel af et fuldstændigt raskt barn?

Det er som om, at den slags har taget fuldstændig overhånd - og når personalet skal bruge masser af tid på dette, ryger tiden fra kerneydelsen. Derfor skal der ansættes flere til at udføre de samme opgaver.

Hvor man fik skåret ned på alle disse administrative opgaver som ikke giver mening, vil man højst sandsyndligt stå med et personale der var mindre stressede og der var nok pludselig tid til de opgaver der skulle løses. Ja, måske kunne man faktisk stå i en situation, hvor der var for mange ansatte.

Word!

John Sahl Hjælp til import = www.autohenter.dk - Nu også med privat-, firma- og splitleasing.

Claus M

• cand.tværp
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #5875 Dato: Maj 17, 2018, 14:32:23 »
At jeg ikke forstår hvorfor Claus ikke går ind i politik og bruger sine holdninger (som jeg nogen gange er enige i - andre gange uenige..) et sted hvor der rent faktisk bliver lyttet og det kunne give værdi.

Det ville betyde, at du skulle diskutere med både facister/feminister, kommunister, cirkus-klovne og badut-springere. Som overhovedet intet faktuelt har at byde ind med, og ikke lytter en døjt - medmindre du danser pissegodt. Og det gør jeg ikke.

Debatterne i folketinget er rent spil for galleriet. Det der stemmes om er allerede klappet af. Jeg har ikke temperament til at skulle høre på ubegavede mennesker, som på ufaktuelt grundlag kræver at blive respekteret.
Mvh Claus Møller

John Sahl

• Administrator
  • Inderkredsen
    • Vis profil
    • www.autohenter.dk
« Svar #5876 Dato: Maj 17, 2018, 14:54:19 »

Det ville betyde, at du skulle diskutere med både facister/feminister, kommunister, cirkus-klovne og badut-springere. Som overhovedet intet faktuelt har at byde ind med, og ikke lytter en døjt - medmindre du danser pissegodt. Og det gør jeg ikke.

Debatterne i folketinget er rent spil for galleriet. Det der stemmes om er allerede klappet af. Jeg har ikke temperament til at skulle høre på ubegavede mennesker, som på ufaktuelt grundlag kræver at blive respekteret.

Hvad er forskellen på det og så internettet?

John Sahl Hjælp til import = www.autohenter.dk - Nu også med privat-, firma- og splitleasing.

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #5877 Dato: Maj 17, 2018, 17:57:45 »

internettet er kun en deltids beskæftigelse 😉
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær

Claus M

• cand.tværp
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #5878 Dato: Maj 17, 2018, 20:25:38 »

Ja, det kan der være noget om.
Mvh Claus Møller

Martin Utzon Terp

• aka Vimbus Nollergøj Ketchup Tværp - Aut. Hundefanger
  • Inderkredsen
  • *
  • There's only ONE Yaris!
    • Vis profil
    • Danmarks Bedste indretningskonsulent! :-)
« Svar #5879 Dato: Maj 18, 2018, 08:00:14 »

Du vil altså kun snakke og diskutere med folk der deler dine holdninger, værdier og ønsker til samfundet..?
Og alle andre er nogle skidesprællere og socialdemokrater?

I så fald er politik nok ikke vejen frem - for sådan fungerer vores samfund heldigvis ikke.