Forfatter Emne: 206 WRC- Replica  (Læst 76638 gange)

sirhiss

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 531
  • Thanked: 8 times
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: 206 WRC- Replica
« Svar #330 Dato: Jul 19, 2017, 17:47:55 »
Hjælp til ringgab- stempelringe, nu har jeg fået mine stempelringe og jeg har lige brug for lidt matematik hjælp, der står 0,004" pr. " boring så min er 86/25=boring 3,44" det giver så 3,44x0,004=0,137" men skal det så ganges med 2,5 eller 25 så der enten skal være 3 hundrededele eller 3 tiendedele ringgab? Syntes det ene lyder lidt stramt og det andet lidt meget, hvad siger eksperterne :58:
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
Focus stationsvogn tdci
Peugeot 206- MAXI - 207hk
Projekt 1:2
Hvad skal man med Facebook når vi har HI-SPEED
 

Dyne

  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 11552
  • Thanked: 6 times
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: 206 WRC- Replica
« Svar #331 Dato: Jul 19, 2017, 19:57:36 »
Det bliver til 0.344mm gab, når jeg regner det ud. Jeg har ikke  sådan rigtig forstand på det, men når jeg lige laver en hurtig google, så er der umiddelbart et par sider, der også siger det samme mål. Jeg tror umiddelbart det godt kan være rigtigt, da det jo udvider sig noget med den høje varme i forbrændingskammeret.
JE pistons skriver endda 0.0020 - 0.0025" gap ved den størrelse boring, så det du har dér, er måske til den lave side?

Waking up is the second hardest thing in the morning!
 

sirhiss

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 531
  • Thanked: 8 times
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: 206 WRC- Replica
« Svar #332 Dato: Jul 30, 2017, 16:32:18 »
Mange tak for svar Dyne- er der nogen der har erfaring med dette om man skal lave det større når bilen mest kører med fuld gas og høje omdr. skal jeg måske runde op til 0,4mm afstanden skal jo nok hellere være 0,1 for stor en for lille...........Har lige læst på deres hjemmeside at det er minimum ringgab så jeg tager 0,4.
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
Focus stationsvogn tdci
Peugeot 206- MAXI - 207hk
Projekt 1:2
Hvad skal man med Facebook når vi har HI-SPEED
 

Dyne

  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 11552
  • Thanked: 6 times
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: 206 WRC- Replica
« Svar #333 Dato: Jul 31, 2017, 11:08:19 »
Jeg kan i hvert fald huske noget med at lattergas kræver større gap, så det er nok ikke dumt at have omkring .4mm når det er til hårdt brug.
Waking up is the second hardest thing in the morning!
 

sirhiss

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 531
  • Thanked: 8 times
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: 206 WRC- Replica
« Svar #334 Dato: Aug 01, 2017, 12:34:14 »
Så har stemplerne været ude og det var den HELT rigtige beslutning der var sådan noget rustent tyk tjære agtigt nede mellem ringene og de sad fast nede i sporene, men efter en grundig rengøring og en let honing blev den samlet med de nye ringe og det med ringgab det gav sig selv for med ringene helt standard var der et gap på mellem 0,4 og 0,5mm så det var fint inde for tolerancen uden at jeg skulle file. Men det tog mig lige 7 timer men jeg har på fornemmelsen at det kan betale sig at bruge god tid på så vigtig en opgave. Jeg tog lidt billeder men skal stadig finde en nem måde at få dem uploaded på  men her er da lidt links så i kan se
Her kan i se et før og efter rens billede.
http://peecee.dk/upload/view/468369
Måler ringgab med søgestål
http://peecee.dk/uploads/082017/ring2_big_thumb.jpg
Færdig samlet stempel
http://peecee.dk/uploads/082017/ring3_big_thumb.jpg
Monterer stemplerne med ring kompressor
http://peecee.dk/uploads/082017/ring4_big_thumb.jpg




Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
Focus stationsvogn tdci
Peugeot 206- MAXI - 207hk
Projekt 1:2
Hvad skal man med Facebook når vi har HI-SPEED
 

John Sahl

  • Administrator
  • Inderkredsen
  • *****
  • Indlæg: 20150
  • Thanked: 59 times
  • Karma: +2/-1
    • Vis profil
    • www.autohenter.dk
Sv: 206 WRC- Replica
« Svar #335 Dato: Aug 01, 2017, 15:18:12 »
Jeg tog lidt billeder men skal stadig finde en nem måde at få dem uploaded på  men her er da lidt links så i kan se

Brug Tapatalk, så er det lige ud af landevejen at smide dem op i tråden.

John Sahl Hjælp til import = www.autohenter.dk - Nu også med privat-, firma- og splitleasing.
 

sirhiss

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 531
  • Thanked: 8 times
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: 206 WRC- Replica
« Svar #336 Dato: Aug 01, 2017, 20:13:04 »
Test
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
Focus stationsvogn tdci
Peugeot 206- MAXI - 207hk
Projekt 1:2
Hvad skal man med Facebook når vi har HI-SPEED
 

John Sahl

  • Administrator
  • Inderkredsen
  • *****
  • Indlæg: 20150
  • Thanked: 59 times
  • Karma: +2/-1
    • Vis profil
    • www.autohenter.dk
Sv: 206 WRC- Replica
« Svar #337 Dato: Aug 01, 2017, 20:23:48 »

John Sahl Hjælp til import = www.autohenter.dk - Nu også med privat-, firma- og splitleasing.
 

Brian ex-205 Rallye

  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 8984
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • http://www.lbrt.dk
Sv: 206 WRC- Replica
« Svar #338 Dato: Aug 02, 2017, 10:27:07 »
Bare for "sjov" - har du målt ring gap ved forskellige højder i cylinderen?
Ikke sjældent er boringen let konisk ;)
Venligst Brian - ex-205 Rallye 1.9


Golf GTi 16V Grp. E til rally.
 

sirhiss

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 531
  • Thanked: 8 times
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: 206 WRC- Replica
« Svar #339 Dato: Aug 02, 2017, 14:44:40 »
Bare for "sjov" - har du målt ring gap ved forskellige højder i cylinderen?
Ikke sjældent er boringen let konisk ;)

Ja jeg målte 3 steder i cyl. men de 0,4 var nede i bunden hvor den ikke er slidt men der var ikke særlig stor forskel så det skal nok virke. Jeg har bare så travlt for tiden når man lige kommer retur fra ferie og vi har lige købt sommerhusgrund så min kone mener at det er der vi skal lægge al fritiden.........Ja jeg kan godt se at det først bliver 2018 jeg skal til at hygge mig med rally
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
Focus stationsvogn tdci
Peugeot 206- MAXI - 207hk
Projekt 1:2
Hvad skal man med Facebook når vi har HI-SPEED
 

sirhiss

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 531
  • Thanked: 8 times
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: 206 WRC- Replica
« Svar #340 Dato: Aug 08, 2017, 19:55:11 »
Så er bunden samlet igen med moment nøgler og gradmåler og locktite på alle skruer

Jeg skiftede også vandpumpen det var en god ide da der var masser snavs/rust inde i blokken, nu er den renset og klar igen


Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
Focus stationsvogn tdci
Peugeot 206- MAXI - 207hk
Projekt 1:2
Hvad skal man med Facebook når vi har HI-SPEED
 

sirhiss

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 531
  • Thanked: 8 times
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: 206 WRC- Replica
« Svar #341 Dato: Aug 08, 2017, 20:02:29 »
Til sidst monterede jeg toppen fra den gamle motor så det begynder at ligne noget :045:
Nu skal jeg til Norge og se race i weekenden så det tager lidt tid før jeg kommer videre
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
Focus stationsvogn tdci
Peugeot 206- MAXI - 207hk
Projekt 1:2
Hvad skal man med Facebook når vi har HI-SPEED
 

please

  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 5721
  • Thanked: 23 times
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: 206 WRC- Replica
« Svar #342 Dato: Aug 13, 2017, 21:06:08 »
tror aldrig jeg er stødt på nogen som har skilt sin bil ad så mange gange som du har :-) uden sådan egentlig at have kørt i den
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær
 

sirhiss

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 531
  • Thanked: 8 times
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: 206 WRC- Replica
« Svar #343 Dato: Aug 14, 2017, 20:35:41 »
tror aldrig jeg er stødt på nogen som har skilt sin bil ad så mange gange som du har :-) uden sådan egentlig at have kørt i den

Ja jeg ved godt jeg er lidt tosset men jeg er heldigvis stædig så jeg bliver ved til det virker. Det jeg mangler i viden opvejer min stædighed.........
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
Focus stationsvogn tdci
Peugeot 206- MAXI - 207hk
Projekt 1:2
Hvad skal man med Facebook når vi har HI-SPEED
 

sirhiss

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 531
  • Thanked: 8 times
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: 206 WRC- Replica
« Svar #344 Dato: Aug 14, 2017, 20:37:33 »
Så fik jeg lige et par timer igen, jeg fik monteret tandremmen og alle dækslerne tilbage

Jeg har været på Rudskogen racerbane i Norge i weekenden, som mekanikker for vores hobby race team, det var super hyggeligt med godt vejr og masser af race med fede biler, der var især nogle gamle DTM og touring cars der var temmelig vilde og de lød mega fedt, sådan en gammel e30m3 med 10000 omrd. 2,7ltr og en frisk udstødning det er ren musik. Desværre udgik den blå 306er lige før sidste løb med en knækket trækaksel, men de andre 2 gennemførte og uden at ødelægge noget. Men her er teamet som består af e46 m3/330 motor - Seat Toledo bygget som kopi af DTC bil 2,0 turbo - 306 gti (ex. DTC bil)
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
Focus stationsvogn tdci
Peugeot 206- MAXI - 207hk
Projekt 1:2
Hvad skal man med Facebook når vi har HI-SPEED
 
The following users thanked this post: please