Forfatter Emne: 206 WRC- Replica  (Læst 72985 gange)

Brian ex-205 Rallye

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.lbrt.dk
Sv: 206 WRC- Replica+ diverse andet
« Svar #240 Dato: Nov 17, 2016, 22:07:05 »
Det er få af godkendelserne og papirarbejdet fra dens rallycross-fortid du kan bruge til noget.
Burgodkendelsen burde være ok. Vognbogen er en anden - det er dog det mindste af det. Homologering og rallysyn er de store poster - og så netop at du får begrænset brugsmulighederne ganske betragteligt (ved ikke om du ellers havde tænkt at få den gadesynet på en eller anden (semi-)kreativ måde).
Venligst Brian - ex-205 Rallye 1.9

Golf GTi 16V Grp. E til rally.

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #241 Dato: Nov 18, 2016, 11:44:40 »
Det er få af godkendelserne og papirarbejdet fra dens rallycross-fortid du kan bruge til noget.
Burgodkendelsen burde være ok. Vognbogen er en anden - det er dog det mindste af det. Homologering og rallysyn er de store poster - og så netop at du får begrænset brugsmulighederne ganske betragteligt (ved ikke om du ellers havde tænkt at få den gadesynet på en eller anden (semi-)kreativ måde).
Endnu en gang tak for svar
Jeg skal kun bruge bilen som legetøj og den skal ikke have plader på (ikke til hjulspin lørdag formiddag på hovedgaden), hvis jeg skal køre trackday er det normalt kun sammen med ikke indreg. biler og rigtige racere jeg kører. Har været hele møllen igennem med min gamle Porsche som jeg fik synet med en LS1 v8 motor i det gider jeg ikke prøve igen (tog ca12mdr og kostede ca7000kr) . At bygge en racer til gadebrug giver ikke mening i min verden, hver ting til sin tid. Hvem er det der kan hjælpe mig videre i sådan en sag her, er det synshallen - den lokale motorklub - DASU eller??
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
Focus stationsvogn tdci
Peugeot 206- MAXI
Super 7 projekt
Hvad skal man med Facebook når vi har HI-SPEED

Brian ex-205 Rallye

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #242 Dato: Nov 18, 2016, 20:21:07 »
Hvem er det der kan hjælpe mig videre i sådan en sag her, er det synshallen - den lokale motorklub - DASU eller??

Det er motorklubben. De er indgangen til DASU uanset hvad.
Synshallen ved ikke en daddel som regel, og det er alligevel ikke dem der syner ændringerne.
Det er DASU, som gennem rallysynet (som foretages af en DASU-mand), tager ansvar for ombygningerne.

Derefter skal den til almindeligt syn, men her melder du så at synet er af en bil med rallysyn (også selvom den ikke skal på plader - det er et krav for at få prøvepladerne som den skal køre på til et rally), og de kontrollerer så mest at stelnummeret er korrekt, og at der er lys på - sådan lidt forsimplet (men alligevel relativt realistisk :)) sagt.

Men du kan jo starte med Gruppe DK-reglementet. Pløj det igennem, og se om bilen har ombygninger som ikke er tilladt i følge det reglement. Hvis den har ombygninger som ikke er tilladt efter det reglement, så får du den ikke (læs: bør du ikke få den) rallysynet.

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #243 Dato: Nov 20, 2016, 16:41:24 »
Så har jeg læst lidt på DK Reglement og tror den kan passe deri da der er rimelig frie rammer, kan dog ikke læse om sæder -  seler skal have gyldige FIA godkendelse, jeg har jo FIA godkendte seler og sæder mem de er over dato?  Ellers er det kun småting der måske skal ændres for at få den godkendt, kan dog se at der kører en del hurtige biler i den klasse men det vigtigste for mig er ikke at vinde men at have det lidt sjovt og ikke være den langsommeste, nogen gange når hjelmen kommer på så stopper fornuften jo :022:
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
Focus stationsvogn tdci
Peugeot 206- MAXI
Super 7 projekt

Lykkefalck

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #244 Dato: Nov 21, 2016, 07:04:03 »
I klubrally må de godt være udløbet, og er det dansk rally, mener jeg man kan få 5 år yderligere fra udløbsdato

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #245 Dato: Nov 22, 2016, 17:00:50 »
I klubrally må de godt være udløbet, og er det dansk rally, mener jeg man kan få 5 år yderligere fra udløbsdato

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk

Ja det havde jeg læst mig frem til men blev bare i tvivl ang. rallysynet om de der skulle være ok, men mit "nye" fører sæde er faktisk godkendt til 2017. Jeg prøver med det jeg har så må vi se hvad de siger. Har lavet en masse småting i mandags så nu skal jeg bare have et kort besøg af min auto el ven så vi kan få alt loddet færdigt og sat et par ekstra sikringsholdere på. Satser på at leje prøveplader til en ordentlig testtur på mandag, prøvede den lige på den lille vej foran værkstedet men lidt svært at teste den ordentligt på 200m vej uden at larme for meget. 
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
Focus stationsvogn tdci
Peugeot 206- MAXI
Super 7 projekt

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #246 Dato: Nov 27, 2016, 19:15:27 »
Så er prøvepladerne kommet og al strømmen er lavet klar, den er bare lidt svær at starte da jeg kun kan styre tomgangen på gasspjældet og hvis jeg sætter den for lavt kan den ikke stå i tomgang og for højt kan den ikke starte  :dft005: nå men det løser jeg nok på en eller anden måde. Købte lige et sæt hjul mere i går med lidt lavere dæk 225-35-18 de er ca 625mm i dia. i stedet for de rallyslicks jeg har på som er 650mm. Nok bedst med "almindelige" dæk på gaden

Glæder mig sgu til i morgen til en lidt længere testtur........
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
Focus stationsvogn tdci
Peugeot 206- MAXI
Super 7 projekt

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #247 Dato: Nov 28, 2016, 21:05:38 »
Ja så ville lortet ikke starte :012: prøvede alt muligt(3,5 timer ude i kulden). friske tændrør og kabler og gennemgik led. net checkede benz. og prøvede også med friskt batteri og startkabler, den begyndte så at lyde mærkeligt så jeg skruede tændrør ud og kunne se der var meget benz i 2 af cylindrene og fandt så til sidst ud af at 2 af dysserne sprøjter hele tiden når der er tænding på, kunne dog ikke finde fejlen som så enten er i boksen eller en kortslutning et sted, så der blev ikke meget testtur i dag :046:
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
Focus stationsvogn tdci
Peugeot 206- MAXI
Super 7 projekt

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #248 Dato: Dec 02, 2016, 20:14:30 »
Så tror jeg at vi fandt fejlen, dysserne får konstant plus og bliver så styret af stel signal fra styreboksen men 2 af dysserne får stel hele tiden, troede det var en fejl i en ledning men når vi pillede multistikket af boksen og målte direkte på udgangen i boksen så gav den også stel der så det er nok en fejl i boksen. Vi tog den så af og målte alle mulige ting.

Til sidst fandt vi en transistor der nok er den skyldige, den har 3 ben og vi kan måle stel på alle 3, de andre transistorer har kun stel på det ene ben. Det er en billig del 50kr så jeg prøver at skifte den. Hev oliepinden og det var vist meget godt :029: niveauet var ca 6 cm over max og det lugtede stærkt af benzin, måske meget godt jeg ikke fik den startet sidst...........
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
Focus stationsvogn tdci
Peugeot 206- MAXI
Super 7 projekt

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #249 Dato: Dec 11, 2016, 20:22:47 »
Så er der kommet ny transistor som skal skiftes, og lidt andet, købte 3 filtre så kan jeg skifte lidt oftere. Måtte også købe 2 nye AN fittings da de 2 der fulgte med oliekøleren er utætte, sådan er det når man prøver at købe det billige på ebay
Har også købt et varmeapp. og det vejer kun 500gram til vand og med blæser

Jeg hader at fryse  :015:
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
Focus stationsvogn tdci
Peugeot 206- MAXI
Super 7 projekt

Brian ex-205 Rallye

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #250 Dato: Dec 11, 2016, 20:26:23 »
Det der varmeapparat.... er det noget du kender nogen som har erfaring med?
Jeg tænker at den blæser - som er en almindelig "propel" ikke er i stand til at flytte ret meget luft. Radialblæseren i et normalt varmeapparat har en HELT anden kapacitet end jeg har forestillingsevne til at kunne tildele sådan en computerblæser.

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #251 Dato: Dec 12, 2016, 22:26:11 »
Det der varmeapparat.... er det noget du kender nogen som har erfaring med?
Jeg tænker at den blæser - som er en almindelig "propel" ikke er i stand til at flytte ret meget luft. Radialblæseren i et normalt varmeapparat har en HELT anden kapacitet end jeg har forestillingsevne til at kunne tildele sådan en computerblæser.

Jeg tror du har ret, det er nok ikke så kraftigt men bedre end ingenting(håber jeg)
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
Focus stationsvogn tdci
Peugeot 206- MAXI
Super 7 projekt

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #252 Dato: Dec 13, 2016, 17:44:09 »
Så fik jeg tappet olien af

mener der burde være 3-3,5 ltr men der var 6-8 vildt.........Fik også loddet ny transistor i boksen så nu glæder jeg mig til at få prøvet om det virker. God dag
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
Focus stationsvogn tdci
Peugeot 206- MAXI
Super 7 projekt

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #253 Dato: Dec 21, 2016, 21:22:03 »
Så fik jeg da skiftet an fitt. og hældt olie på men det med dysserne driller stadig, tror ikke der er nogen anden udvej end at sprætte lednings net op og kigge på de involverede ledninger, hader el fejl, alt mekanisk burde være i god stand så bliver man bremset af en dårlig ledning eller kortslutning nå men der er jo også lang tid til foråret :rolleyes:
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
Focus stationsvogn tdci
Peugeot 206- MAXI
Super 7 projekt

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #254 Dato: Dec 25, 2016, 12:01:47 »
Hej med jer Hi Speedere, GOD JUL OG GODT NYTÅR og hvad skal man med facebook når man har Hi Speed :011:
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
Focus stationsvogn tdci
Peugeot 206- MAXI
Super 7 projekt

The following users thanked this post: please