Forfatter Emne: 206 WRC- Replica  (Læst 76642 gange)

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Sv: 206 WRC- Replica+ diverse andet
« Svar #225 Dato: Okt 22, 2016, 11:18:11 »
Så havde vi sat en aften af til montering af led. nettet og opstart, jeg startede med at afmontere tændrør og køre den på starteren indtil olietryks lampen slukkede, det tog lidt tid men motor har jo også været skilt ad og med nyt filter og olie køler skal der jo lidt til. Så var vi klar til opstart men fandt hurtigt ad af at benz. pumpen holdt op med at køre når starteren kørte så efter lidt fejlsøgning fik vi lavet dette, men den var stadig helt død, jeg prøvede så med et løst tændrør for at se efter gnist og der var ikke noget, tog også et rør op og det var helt vådt af benz, så der er noget galt med tændspole eller de 2 tændingsmoduler der er monteret, eller der er nok 2 ledninger der er blevet byttet om for det virkede jo før jeg skilte det ad. Så kørte vi hjem. Nu har jeg funet ledn. diagrammet til Megasquirt boksen og tænd. modulerne så næste gang tror jeg vi får liv i den, skiftede også lidt slanger da det ikke var så pænt med blå, ja det gør jo ikke noget det ser pænt ud.........God weekend
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
Focus stationsvogn tdci
Peugeot 206- MAXI - 207hk
Projekt 1:2
Hvad skal man med Facebook når vi har HI-SPEED

lybker

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #226 Dato: Okt 26, 2016, 21:31:50 »
du spurgte efter fremskridt...jaaaa, så sker der endelig noget  :048:  :55:

***Nyeste projekt - Julie: 26/2-2009 :-) ***

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #227 Dato: Okt 28, 2016, 20:32:41 »
du spurgte efter fremskridt...jaaaa, så sker der endelig noget  :048:  :55:

Det glæder mig at du får lavet lidt. Den kan vel være klar til 2017 sæsonen, hvis alt virker som planlagt(men det gør det sgu aldrig) God weekend  ;-)
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
Focus stationsvogn tdci

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #228 Dato: Okt 30, 2016, 19:17:06 »
Så fik jeg den endelig startet, efter 2 timers fejlsøgning hvor min kammerat sprættede det meste af det flotte nye led. net han lige har lavet op fandt vi til sidst fejlen, ved at kigge på ledningsdiagrammet kunne vi se at det skulle have omdr. signal 2 steder på boksen men der var gået en lodning så den sad kun på det ene ben, og når den ikke ved om motoren kører rundt så kører benz. pumpen ikke og der kommer ingen gnist

Stor tak til min ven(Thomas) for tålmodig hjælp, her er så et billede af lidt røg ud af udstødningen, som i øvrigt lyder fint, sådan lidt snerrende og rally agtigt :045:

Motoren lyder mekanisk meget fint, men går lidt ujævnt, nu vil jeg lige prøve at køre den ordentlig varm og se om det hjælper. Bliver også nødt til at tage en komp. test så jeg kan se hvordan den ligger efter min topstykke rep. Men rigtig rart at den kan starte så kan jeg få prøvekørt og se om hjulene kan være der og ikke skraber på når man kører/drejer. God weekend
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
Focus stationsvogn tdci

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #229 Dato: Nov 02, 2016, 17:30:53 »
Så fik jeg startet den igen og kørt den varm, alt var stadig tæt så jeg prøvede en lille test tur, uden lygter og klap :022:

Kæmpe succes, den kører fint, ingen problemer med trækaksler eller bærearmene, det ene dæk skraber en lille smule på men det betyder ikke noget, ville lige checke om jeg havde lavet godt arbejde i topstykket, det ser da ok ud

Da jeg så havde fundet ud af at hjulene kunne være der skulle der laves inderskærme

Og højre side

Nu er de færdig svejsede og sealet på bagsiden så skal de lige have en byge grunder og maling i næste uge, endelig noget fremskrit

Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
Focus stationsvogn tdci

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #230 Dato: Nov 08, 2016, 20:03:40 »
Så kom der lidt farve på, 2 gange grunder, maling på overside og gummihud på undersiden

og anden side

Og en lille forstærkning under bærearmene "better safe than sorry"

Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
Focus stationsvogn tdci

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #231 Dato: Nov 16, 2016, 20:39:04 »
Så er motorrummet klar og front og lygter monteret

Monterede også klappen alene, tænkte nok det var en dårlig ide, men den fik kun en lille ridse. Så skal den snart have en lidt længere test tur og have lavet alle små tingene fra den obligatoriske "to do liste" så den er helt klar til 2017 sæsonen, tror jeg vil prøve lidt klub rally men tænker lige over det i løbet af vinteren.
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
Focus stationsvogn tdci

Lasse - 206 GT

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #232 Dato: Nov 16, 2016, 20:57:17 »
Hvilken Rally homolegering vil du få den godkendt efter? en 206 med en XU motor tænker jeg ikke der er mange af?

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #233 Dato: Nov 17, 2016, 07:58:38 »
Hvilken Rally homolegering vil du få den godkendt efter? en 206 med en XU motor tænker jeg ikke der er mange af?

Det har jeg ikke helt styr på, talte med en der kører klubrally og har været inde og læse lidt om reglementer osv. Kan se de kører i en klasse de kalder "bandit" klassen hvor alle biler kan deltage på frie dæk, ved godt min nok er lidt sløv i forhold til de hurtige men jeg skal bare ud og have det lidt sjovt. Troede ikke de kørte med homolegeringer i klubrally.                                                                                               
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
Focus stationsvogn tdci

MIN

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #234 Dato: Nov 17, 2016, 08:17:28 »
Ser godt ud, enkelt og ordentligt.

Hvordan kan det være at du har afmont Spjæld banditterne?

Benny Pedersen og Martin Andreasen kører i 206 med 2,0, ved dog ikke lige om det er med XU motor. Men kan den ikke blive godkendt til grp DK eller er det ikke nødvendigt i klubrally regi???

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #235 Dato: Nov 17, 2016, 12:54:57 »
Ser godt ud, enkelt og ordentligt.

Hvordan kan det være at du har afmont Spjæld banditterne?

Benny Pedersen og Martin Andreasen kører i 206 med 2,0, ved dog ikke lige om det er med XU motor. Men kan den ikke blive godkendt til grp DK eller er det ikke nødvendigt i klubrally regi???
Tak for det. Spjældhusene var for store ca50-52mm så den havde mistet al bundtræk, læste så om den BTCC manifold som jeg ville prøve. Tror ikke man behøver godkendelse til klubrally. Til rallysyn skal de vel bare sikre at bilen er sikker og ordentligt skruet sammen, lys-styretøj og bremser osv. er det ikke korrekt?
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
Focus stationsvogn tdci

Lasse - 206 GT

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #236 Dato: Nov 17, 2016, 13:02:39 »
Tror ikke man behøver godkendelse til klubrally. Til rallysyn skal de vel bare sikre at bilen er sikker og ordentligt skruet sammen, lys-styretøj og bremser osv. er det ikke korrekt?

Så skal reglerne være lavet om siden jeg roede med det.

For standard biler er det korrekt, men der tror jeg ikke du får din ind under. Hvis den er lavet om, så skal der være efter korrekte regler.

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #237 Dato: Nov 17, 2016, 13:47:18 »
Tror ikke man behøver godkendelse til klubrally. Til rallysyn skal de vel bare sikre at bilen er sikker og ordentligt skruet sammen, lys-styretøj og bremser osv. er det ikke korrekt?

Så skal reglerne være lavet om siden jeg roede med det.

For standard biler er det korrekt, men der tror jeg ikke du får din ind under. Hvis den er lavet om, så skal der være efter korrekte regler.
Jeg har prøvet at læse reglement for klubrally og der kan man deltage i alm. biler - alm. indreg. biler som er alm. synet med modificeringer og biler som er rallysynet. Nu er bilen jo mest bygget til trackdays på bane men det andet kunne være sjovt at prøve. Jeg kontakter en motor klub i foråret og prøver at se om de kan hjælpe mig.
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
Focus stationsvogn tdci

Brian ex-205 Rallye

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.lbrt.dk
« Svar #238 Dato: Nov 17, 2016, 21:25:18 »

Mig bekendt er det faktisk EW-motorer - men jeg er ikke sikker.
Uanset hvad er finten dog at det er gruppe-DK-biler. Her er reglen at de kan godkendes "med en motor fra samme kubikklasse, fra en anden samtidig, eller ældre model fra samme mærke".
Dvs. en 206'er er nyere end en 306'er, så motoren fra 306'eren kan godkendes i 206'eren.

Se dog yderligere uddybning herunder om rallysyn...

Nej - det er ikke korrekt.
Klubrally er åben for tre (fire) varianter af biler (frit fra hovedet):
- "Gadebiler" - det er kun debutantklassen, hvor man kun kan køre max 2 kalenderår. Det er normale synede og indregistrerede biler hvor man ret beset ser lidt gennem fingre med, at der er lavet ombygninger som normalt ikke kan godkendes i en synshal. Den findes primært for at få mine navnebrødre fra teknisk skole lokket lidt ud af busken.
- Standardbiler - rimeligt restriktivt. Primært tillades sikkerhedsudstyr som bur, sæder, og seler, samt anden undervogn uden justering, og lidt anden filter og udstødning. Der findes rallysynede biler i denne kategori - de er så alle med bur, da de ellers ikke kan rallysynes. De rallysynes typisk udelukkende fordi de så kan køre afgiftsfrit (rallysyn er en forudsætning herfor).
- Ombyggede biler - to kategorier:
-- 1. "FS-biler". En lidt sjælden variant. Det er biler der ikke er bygget efter rallyreglement, men synet og godkendt med konstruktive ændringer af en synsvirksomhed. Eksempelvis en fase 1 106 Rallye med 1.6 motor, eller en 205'er med Mi16/306 GTI-kværn (de findes :)). Der kræves en ekstra FS-attest udstedt af DASU, som dokumenterer ændringerne.
-- 2. Rigtige rallybiler. De skal overholde et af DASUs gruppereglementer, og skal følgelig være rallysynet. De har fuld vognbog, homologeringspapirer og hele møllen.

Rallysynet kan som sagt kun foretages med bur i bilen, og hvis bilen i øvrigt ikke er standard derudover, så skal den overholde et gruppereglement.
Denne 206'er kan MÅSKE - på en god dag (og med et bur) - godkendes i gruppe DK. Men det kræver tillægshomologering af lige denne bil, med lige denne motor, etc. Der er en del arbejde i det. Du skal i øvrigt desuden have en rallylicens (kan dog bare være en R3-licens, men det kræver lidt kursus og noget praktik).
Til gengæld må den så ikke bruges til noget andet end DASU-arrangementer ;) (trackday som IKKE klassificeres som køretekniske kurser - altså typisk dem hvor der tillades biler på prøveplader, eller helt uden plader - kan muligvis gå).

Så... altså - hvis du skal ud og rulle KR i den skøjte, så skal du nok lige finde ud af noget med gade-klassen og nogen der ser lidt velvilligt på det. Den passer officielt ikke ind i ret meget.

EDIT: Jeg ser at den har bur. Det skal så være godkendt - hvis jeg husker ret.
Resten holder stadig :).
Venligst Brian - ex-205 Rallye 1.9

Golf GTi 16V Grp. E til rally.

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #239 Dato: Nov 17, 2016, 21:45:21 »
Hej Brian

Tak for fint svar, ja jeg har jo bygget den til bane - trackday men den har jo kørt rallycross DM og har bur der er godkendt til det, den har også vognbogen fra rallycross tiden(ved ikke om den kan bruges til noget i denne sammenhæng)  der kørte den i en 2 ltr. klasse og der var det lige meget hvor motoren kom fra. Jeg har kun haft bane licens så jeg ved godt at jeg skal forfra med licensen. Det er fedt i kan hjælpe mig lidt på vej, jeg har også læst en del på DASUS hjemmeside men er ikke blevet meget klogere. Tror jeg henvender mig til den motorklub jeg vil være med i og hører dem ad, jeg kan jo ikke være den første i DK der har en bil der falder lidt uden for kategori   :011:
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
Focus stationsvogn tdci