Forfatter Emne: 206 WRC- Replica  (Læst 72967 gange)

SteffenJ106GTI

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
Sv: 206 WRC- Replica
« Svar #180 Dato: Maj 11, 2016, 13:36:46 »
Hvorfor skifter du ikke knaster i stedet når den nu er ombygget til mekaniske løfter? Så kan du kommer over 300* i stedet for at køre med de Kvong knaster :-)
Alfa Romeo 33 QV 1,7 16V
Alfa Romeo 33 TI 1,5
Alfa Romeo Alfasud Sprint Zender 1,7
Alfa Romeo 156 SW RST 1,9 16V JTD

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #181 Dato: Maj 11, 2016, 20:31:12 »
Hej Steffen
Nu var det jo meningen at denne bil skulle være et billigt hygge projekt og hvis jeg skal gå all in så bliver det på en EW12 motor. Den kørte jo nogenlunde så når ventilerne bliver tætte og med friske løftere så kan den nok lidt igen...........Nåå nej hvis jeg virkelig skulle gå all in så er det noget med 4WD og 500hk motor men det tager vi en anden dag :033:
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
Focus stationsvogn tdci
Peugeot 206- MAXI
Super 7 projekt
Hvad skal man med Facebook når vi har HI-SPEED

Claus M

• cand.tværp
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.cm-motorsport.dk
« Svar #182 Dato: Maj 12, 2016, 12:39:41 »
Er det ikke lige så dyrt at bygge alting tilbage igen - som at skifte knasten?
Og samtidig mindre sjovt :-)

Men bordet fanger selvflg., når skidtet er bestilt.

Sent from my iPad using Tapatalk HD
Mvh Claus Møller

http://www.cm-motorsport.dk/              - Æv, nu under 1.000 hk på matriklen igen. Heldigvis er de fleste da til stede, i den bil jeg bruger mest. rockon

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #183 Dato: Maj 13, 2016, 19:14:51 »
Ja Claus du kan godt have ret, det sæt hydr. løftere jeg har købt koster ca. 1500 alt incl. og det tror jeg ikke man kan få 2 nye gode knaster til, det kræver også temmelig meget arbejde at justere dem(mekaniske løftere) ind da de skal slibes til individuelt så der skal samles og skilles/måles rigtig meget og det har jeg ikke tålmodighed og værktøj til, tror ikke jeg kan justere 1 tiendedel mm med vinkelsliberen, har læst mig frem til at de hydrauliske godt kan køre op til ca 8000 omdr. og flere kører 8500 så det burde være fint til mig. Mit lettede og afbalancerede svinghjul kom retur i dag, ikke så let som jeg troede men jeg sagde også til dem at det ikke måtte være farligt at køre med så tror kun de har fjernet ca. 500gr. Nu skal det topstykke snart laves færdigt så jeg kan komme videre. Det er også vigtigere for mig at den er pæn og velkørende end at den har 10 hk mere ALTSÅ bare den har OVER 200 :008:       
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
Focus stationsvogn tdci
Peugeot 206- MAXI
Super 7 projekt

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #184 Dato: Maj 18, 2016, 20:18:14 »
Da jeg var færdig med udst. ventilerne blev jeg enig med mig selv om lige at tage den cyl. hvor der kun var 4 bars tryk, det var sgu meget fornuftigt

Der var den inderste fjeder knækket og sad lidt i klemme, måske endnu en grund til den kørte lidt dårligt, nu tog jeg alle indsug. ventilerne op også og sleb dem så nu burde alt være ok, jeg gik til Peugeot for at bestille en fjeder men den skulle hjem fra Frankrig så de anbefalede Agergaard og han kunne hjælpe, så mandag bliver det forhåbentlig et komplet topstykke igen. Fik også noget andet lækkert med posten i dag (16 friske løftere hvis nogen skulle være i tvivl)

Og jeg har bestilt alle de stumper jeg manglede i dag og hentet lidt pakdåser hos Peugeot så der sker da lidt, tror det tog mig 2 timer at få alle de små låse på ventilerne pga det rør jeg skulle bruge for at presse ned på ventilerne, godt jeg er tålmodig. God aften

PS. SPØRGSMÅL, da jeg vil montere en sandwich plade til oliekøler og fjerne temporatoren kan jeg så fjerne de slanger der går til og fra den eller er det der vandet cirkulerer igennem indtil thermostaten åbner, Jeg kan jo også forbinde dem med en rør stump, hvad siger eksperterne?
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
Focus stationsvogn tdci
Peugeot 206- MAXI
Super 7 projekt

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #185 Dato: Maj 24, 2016, 21:14:01 »
Kan i se hvad det ligner

Jeg har også købt nyt(brugt) sæde, det er noget sikrere end det gamle men skal slanke mine hofter lidt da det sidder noget tæt om mit korpus  :011:

Det er sgu paskram de løftere, glæder mig helt vildt til at høre den første opstart, en af mine venner syntes at ledningsnettet i motorrummet var temmelig dårligt så han tilbød lige at lave et nyt fra bunden, det siger jeg sgu ikke nej til, det må kaldes en god ven :048: 
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
Focus stationsvogn tdci
Peugeot 206- MAXI
Super 7 projekt

Brian ex-205 Rallye

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.lbrt.dk
« Svar #186 Dato: Maj 29, 2016, 17:00:59 »
PS. SPØRGSMÅL, da jeg vil montere en sandwich plade til oliekøler og fjerne temporatoren kan jeg så fjerne de slanger der går til og fra den eller er det der vandet cirkulerer igennem indtil thermostaten åbner, Jeg kan jo også forbinde dem med en rør stump, hvad siger eksperterne?

Lad mig spørge på en anden måde: Hvorfor fjerner varmeveksleren? Det hjælper med at få temperaturen op på olien hurtigere, og oliekøler og vandkøler "hjælper hinanden". Jeg har kørt med begge dele på raceren i lang tid.

Hvad angår slangerne så TROR jeg ikke de er omløb for termostat eller lignende - men jeg kender ikke den aktuelle motor ret godt.
Venligst Brian - ex-205 Rallye 1.9

Golf GTi 16V Grp. E til rally.

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #187 Dato: Maj 31, 2016, 21:18:23 »
Hej Brian, tak for svar, du har ret i det du skriver men det ser lidt rodet ud med alle de slanger (ja det skal også se pænt ud) og da jeg mest kører om sommeren bliver den hurtig nok varm, oliekøler er rimelig stor da jeg vil tro at den bliver noget varm hvis den skal piskes med høje omdr. i længere tid. Har fået samlet motor færdig

Er også gået i gang med min BTCC kopi manifold
Skære- skære

Og efter 30 min med diverse skærende værktøjer og 4 knækkede stiksavsklinger

Så skal tragtene fjernes helt og den skal glattes pænt ud. God dag
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
Focus stationsvogn tdci
Peugeot 206- MAXI
Super 7 projekt

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #188 Dato: Jun 07, 2016, 20:58:50 »
Jeg sliber og skærer videre, læste en englænder der havde lavet sådan en manifold han sagde det var lorte arbejde, han havde ret.............

Her kan i se hvad jeg har hakket/slået/skåret af, også et fint udvalg af ødelagte skære skiver, den mangler lige det sidste finish for bedre flow og så skal den selvfølgelig svejses sammen igen

Fik skiftet pakdåsen ved krumtappen og jeg kunne se den gamle var smurt ind i  flydende pakning så nogen vidste godt den var dårlig men valgte ikke at skifte den :032:  så nu burde det være forbi med olie i koblingshuset

Nu er svinghjul/kobling samlet og der er sat gearkasse på igen(også friske pakdåser til trækakslerne) så den står klar til at blive monteret igen.
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
Focus stationsvogn tdci
Peugeot 206- MAXI
Super 7 projekt

mmt

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #189 Dato: Jun 08, 2016, 22:45:34 »
Har du en måling med ikke-modificeret manifold? Jeg tror det giver noget men kun ved ret høje omd. Hvad siger Jørgen A tror han lavede modificeringen i 90' erne. Før og efter måling kunne være spændende:-)
Peugeot 205 1.9 GTI

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #190 Dato: Jun 10, 2016, 16:21:25 »
Har du en måling med ikke-modificeret manifold? Jeg tror det giver noget men kun ved ret høje omd. Hvad siger Jørgen A tror han lavede modificeringen i 90' erne. Før og efter måling kunne være spændende:-)
Ja du har ret i at det kun giver ved høje omdr. det var Agergaard der selv anbefalede det, han har lavet en del rallycross motorer hvor de kørte med det og det gav noget, ved dog ikke hvor meget. Men i hører nærmere når den bliver rullet. God weekend
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
Focus stationsvogn tdci
Peugeot 206- MAXI
Super 7 projekt

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #191 Dato: Jun 14, 2016, 21:49:04 »
Så fandt jeg en m20x1,5 gevindstykke så jeg kan montere sandwich pladen, også nogle fine propper til at lukke de overskydende slanger

Her monteret

og jeg har fået slebet manifolden færdig, så skal den svejses sammen igen og pudses lidt op

God dag
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
Focus stationsvogn tdci
Peugeot 206- MAXI
Super 7 projekt

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #192 Dato: Jun 21, 2016, 17:41:52 »
Så er manifolden afleveret til smeden så den kan blive svejset, har lavet lidt plade arb. i går, startede med at fjerne det plade der ledte luft ind i kabinen i gamle dage da der var indsugninger i klappen

Efter lidt kærlighed med pladesaksen

Og færdig trimmet

Det ser noget pænere ud og så kan jeg montere min tårnstiver igen. Gik også i gang med at lave plads til mine 18" tror det bliver godt :evil:

Endte faktisk med at lave hullet lidt større end på billedet, jeg venter med at lave det helt færdigt til alt er på plads med den nye brede sporvidde, kan nu bedre forstå at man ikke så ofte ser 206ere med 18"  God dag
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
Focus stationsvogn tdci
Peugeot 206- MAXI
Super 7 projekt

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #193 Dato: Jul 05, 2016, 20:11:59 »
Her er et billede af det færdige hul

Jeg kunne ikke komme videre med at bygge den bredere da smeden ikke havde lavet det aftalte :019: så nu er opgaven givet videre til en anden så må vi se hvad der sker, gav lige motorrummet en vask mens jeg venter

Skal over og se på noget vildt legetøj på søndag, i hører nærmere hvis det bliver til noget........

Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
Focus stationsvogn tdci
Peugeot 206- MAXI
Super 7 projekt

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #194 Dato: Jul 11, 2016, 21:44:55 »
Har købt noget nyt til garagen kan i gætte hvad det er...........?

Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
Focus stationsvogn tdci
Peugeot 206- MAXI
Super 7 projekt