Forfatter Emne: Hvad har du købt i dag?  (Læst 2041653 gange)

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.finddinbil.dk
Sv: Hvad har du købt i dag?
« Svar #20625 Dato: Maj 18, 2018, 11:19:59 »
Nu må vi nærme os at vi skulle have konfigureret en tysk importeret 530 Touring til dig i stedet jo :-D

Man ville alligevel kunne betale grøn ejerafgift en del år før TCO på Octaviaen bliver mindre end bimmeren.

Når man læser lidt med på BMW Club Danmarks FB-side, virker det til, at en E60/61 med 6 propper og 12-14 år på bagen hurtigt kan blive til et ret dyrt bekendtskab... :-)

At jeg så hellere ville køre i bimmeren er en anden side af sagen...

Haha jeg ville da ikke prakke Jesper en gammel 530 på. Han skal have en 2015 F10
En ræv af sølvpapir

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #20626 Dato: Maj 18, 2018, 11:21:31 »
Mangler der ikke lidt oplysninger omkring den omtalte BMW? Såsom alder og indkøbspris.

Hvis man køber en brugt 530D til samme pris som Octaviaen, så tror jeg godt nok Skodaen vinder meget stort på TCO.

Det er jeg helt enig i. Jeg antager at vi alle sammen tænkte på den 530d'er der er til salg herinde til småpenge. Lur mig om ikke også der følger en del rawlplugs med i handlen.

Det var nu ikke den jeg mente. Det er æbler og kaktuser

Næh jeg tænkte på at regle på hvad en 530 eller 535 fra 2013,14 eller 15'en kunne holdes for (import, eventuelt flex).  Men klart, hvis man ser 150.000km (som jeg trods alt mener er peanuts), som et problem, så duer det ikke
En ræv af sølvpapir

Jesper Jensen

• Sporty Spice - Jeg er ret badass!
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #20627 Dato: Maj 18, 2018, 13:21:22 »
Gider ikke bakse med at skulle på værksted mere end 1 gang om året ved planlagt service :) - så.. at skulle presse "3årlige værkstedsbesøg på randomdage" ind i vores uge med 3 unger... det er min fritid for kostbar til :) (Har også konebil + min gamle mor har bil - jeg står for det hele) - derfor 2 Kia'er med 7års garanti og nu en ny Skoda. - Easy life :)

Af samme årsag betaler jeg mig fra at få gjort rent, har græsrobot osv. :)

Mvh
Jesper Jensen
Golf VII TSI DSG

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #20628 Dato: Maj 18, 2018, 14:33:55 »
Gider ikke bakse med at skulle på værksted mere end 1 gang om året ved planlagt service :) - så.. at skulle presse "3årlige værkstedsbesøg på randomdage" ind i vores uge med 3 unger... det er min fritid for kostbar til :) (Har også konebil + min gamle mor har bil - jeg står for det hele) - derfor 2 Kia'er med 7års garanti og nu en ny Skoda. - Easy life :)

Og det er helt fair.

Jeg synes måske du sætter det lidt på spidsen (Men worst case har du ret). Selv på min 12år gamle Skoda plejer jeg at kunne klare mig med to årlige planlagte værksteds besøg med gratis lånebil stillet tilrådighed.

Men jeg er med på at convinience elementet bliver et større og større element for mange. Men du har jo ingen garanti for at du ikke får ufrivilige værksteds besøg på en ny Octavia (Kun på at de sandsynligvis ikke koster penge)
En ræv af sølvpapir

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #20629 Dato: Maj 18, 2018, 15:47:42 »

Og det er helt fair.

Jeg synes måske du sætter det lidt på spidsen (Men worst case har du ret). Selv på min 12år gamle Skoda plejer jeg at kunne klare mig med to årlige planlagte værksteds besøg med gratis lånebil stillet tilrådighed.

Men jeg er med på at convinience elementet bliver et større og større element for mange. Men du har jo ingen garanti for at du ikke får ufrivilige værksteds besøg på en ny Octavia (Kun på at de sandsynligvis ikke koster penge)

enig, man kan selvfølgelig være uheldig, men jeg har kun ganske få gange (2 måske 3) på alle mine (og konens) biler haft akutte værksteds besøg (som i at bilen ikke kan køre videre) og det er trods alt gamle biler alle sammen, og de 2 (snart 3) af dem var forbi 300.000 og en enkelt forbi 400.000km.

MEN når det så er sagt så kan jeg fuldt ud forstå dit valg, og er nok mere og mere tilbøjelig til at vælge "lidt" i samme retning næste gang. jeg har heldigvis den luksus, at jeg ikke skal på et dyrt værksted med bilen, skulle jeg det, kørte jeg nok i en væsentligt nyere bil, vel vidende at det nok var dyrere.
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #20630 Dato: Maj 18, 2018, 16:01:33 »

Og det er helt fair.

enig, man kan selvfølgelig være uheldig, men jeg har kun ganske få gange (2 måske 3) på alle mine (og konens) biler haft akutte værksteds besøg (som i at bilen ikke kan køre videre) og det er trods alt gamle biler alle sammen, og de 2 (snart 3) af dem var forbi 300.000 og en enkelt forbi 400.000km.

MEN når det så er sagt så kan jeg fuldt ud forstå dit valg, og er nok mere og mere tilbøjelig til at vælge "lidt" i samme retning næste gang. jeg har heldigvis den luksus, at jeg ikke skal på et dyrt værksted med bilen, skulle jeg det, kørte jeg nok i en væsentligt nyere bil, vel vidende at det nok var dyrere.

Eneste lille aber dabei er at hvis den brugte bil er ny nok, så kan de fleste efterhånden sælge serviceaftaler osv med. Så man får noget der minder om samme transperans. Det er er ikke helt "car as a service", men det nærmer sig.

Men ja, alt kommer til en pris. Min kollega giver 12-13.000kr om måneden for at have en fabriksny GLC 300, som bliver skiftet med noget tilsvarende hver 12 måned.
En ræv af sølvpapir

HappyFrog

• Hr. Truck Driver
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.conzentrate.com
« Svar #20631 Dato: Maj 18, 2018, 16:15:59 »
Det er det samme min genbo gør,  bare en eklasse diesel istedet. Men hva faen, han er 60+ og kører Danmark tyndt, så hvorfor ikke bruge sine penge på sin ynglingsvogn. Han forsøgte at nøjes med en c klasse, men det blev for småt :-)
Mvh
HappyFrog

Nu: Subaru Impreza GT Twinscroll, Subaru MV Pickup & Suzuki Swift, Ex: Volvo V50 1.6D, Ex: Subaru Legacy Turbo, Ex: Subaru Impreza GT+, Ex: Renault Clio Sport, Ex: Citroen Saxo VTS Cup - It's bad luck to be superstitious.

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #20632 Dato: Maj 18, 2018, 16:27:40 »
Det er det samme min genbo gør,  bare en eklasse diesel istedet. Men hva faen, han er 60+ og kører Danmark tyndt, så hvorfor ikke bruge sine penge på sin ynglingsvogn. Han forsøgte at nøjes med en c klasse, men det blev for småt :-)

Enig. Jeg kan dog ikke lade være med at tænke på hvad samme slags penge kunne række til hvis man kan leve med at det er 36 måneder gammelt. Men big picture så er det godt at vi alle har forskellige ønsker
En ræv af sølvpapir

Claus M

• cand.tværp
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.cm-motorsport.dk
« Svar #20633 Dato: Maj 24, 2018, 20:07:35 »
Synspapirer og omregistrering af denne her.

Har hygget mig på værkstedet med forgaffel, køler, termostat, bremseklodser, -slange, -væske, olieskift, blinklys og nye dæk. Og nu var den klar.

Og er i godt selskab med min cafe racer og min morfar langturs bmw.

Mvh Claus Møller

http://www.cm-motorsport.dk/              - Æv, nu under 1.000 hk på matriklen igen. Heldigvis er de fleste da til stede, i den bil jeg bruger mest. rockon

Steendp

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • MTBLygter.dk
« Svar #20634 Dato: Maj 24, 2018, 23:23:31 »
En ny cykel - nærmest magen til den jeg havde :)

PS: Hvorfor skal det være så umuligt at uploade et billede når man benytter en alm. browser?!

John Sahl

• Administrator
  • Inderkredsen
    • Vis profil
    • www.autohenter.dk
« Svar #20635 Dato: Maj 25, 2018, 00:03:34 »
En ny cykel - nærmest magen til den jeg havde :)

PS: Hvorfor skal det være så umuligt at uploade et billede når man benytter en alm. browser?!

Sådan er det bare at være oldschool ;)

John Sahl Hjælp til import = www.autohenter.dk - Nu også med privat-, firma- og splitleasing.

Steendp

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • MTBLygter.dk
« Svar #20636 Dato: Maj 25, 2018, 00:17:20 »

Jeg er da glad for det er systemet og ikke mig den er gal med

Martin Utzon Terp

• aka Vimbus Nollergøj Ketchup Tværp - Aut. Hundefanger
  • Inderkredsen
  • *
  • There's only ONE Yaris!
    • Vis profil
    • Danmarks Bedste indretningskonsulent! :-)
« Svar #20637 Dato: Maj 25, 2018, 07:29:07 »

Jeg er da glad for det er systemet og ikke mig den er gal med

Men du har ret - det er ikke super smart... :-)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Flemming 405 SRi

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #20638 Dato: Maj 27, 2018, 01:05:18 »
En Rø-no!

Sendt fra min GT-S7710 med Tapatalk

/Flemming - duensmobilebilpleje.dk - bilpleje i Nordjylland
Like og del på Facebook: https://facebook.com/duensmobile
Ex-V40:

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #20639 Dato: Maj 27, 2018, 07:41:31 »
En ny rist til min weber Q3000.
Havde set den til en ok pris forleden, da jeg så kom ind igår havde de sat den op til 799. Jeg gik irriteret op mod kassen, (da jeg jo selvfølgelig var ude i sidste time) men kom på halvvejen i tanke om deres pris garanti. En hurtig tur på Google og forbi kundeservice, så kostede den pludselig 650kr 😊
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær