Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - steffeen

Sider: [1] 2 3 ... 5
1
Diskussionsforum om biler generelt / Citroen/Peugeot tester
« Dato: Aug 10, 2018, 07:47:03 »
Hej Hi Speed
Jeg overvejer at anskaffe mig en hobby-tester til min Citroen Saxo fra 2001,


Jeg vil gerne kunne udlæse fejl og slette fejl på ABS også - det udelukker vel MobilScan?
Jeg er ikke ude efter en 5-15000 krs løsning, men noget til hobby garagen der kan tage de fleste fejl koder, udlæse dem og slette dem - og helst inkl ABS.


Findes det? Og hvad kan I anbefale?


Mvh
Steffen

2
Jeg har både OMP nedenunder og lige fået monteret TA'en oppe, er spændt på om de i kombination skulle give en forskel også :-)
Den nedenunder var hvertfald mærkbar  :54:

3
Reparation / Sv: Hvad er det og hvor kan jeg få en ny? Saxo 8v
« Dato: Aug 01, 2018, 06:42:51 »
76AF7731


Tusind tak jeg kigger på det :)

4
Reparation / Sv: Hvad er det og hvor kan jeg få en ny? Saxo 8v
« Dato: Jul 31, 2018, 11:44:55 »
FTZ har dem


Har du et vare nr? Har ikke adgang til deres katalog  :54:

5
Reparation / Sv: Hvad er det og hvor kan jeg få en ny? Saxo 8v
« Dato: Jul 31, 2018, 09:47:31 »
den fuckede med tændingen på sporten, men der var intet på den ældre 1300 rallye styring :)


Har du en liggende af dem? eller ved du hvor de kan skaffes?

6
Reparation / Sv: Hvad er det og hvor kan jeg få en ny? Saxo 8v
« Dato: Jul 30, 2018, 06:32:08 »
Du kan sagtens køre uden.


Hej Axe
Er det noget du har prøvet?
Der er flere der har fortalt mig jeg ikke behøver den, men nogle andre siger den tager overspændingen i tændingen og man kan risikere at riste el systemet uden den.. Ved ikke helt hvad jeg skal forholde mig til når 80% siger jeg kan køre uden og 20% siger den skal være der  :58:

7
Reparation / Hvad er det og hvor kan jeg få en ny? Saxo 8v
« Dato: Jul 29, 2018, 07:57:27 »
Hej Hi speed
Jeg skiftede tændrør igår på min Saxo klubrally vogn og da jeg skulle have tændbroen af gav et stik efter så det knak, jeg mistænker det efterhånden har været gammelt og træt.


Men jeg kan ikke finde ud af hvad det er? Den sorte boks sidder forbundet i ledningsnettet og går til stel, men hvad er det sorte til og hvor kan jeg få en ny at få på?
Hvis ikke få en ny, kan bilen så kører uden stel forbindelsen der eller er den meget vigtig for motoren?



8
Dæk, fælge og undervogn / Tårnstiver installation - Saxo 8v VTS
« Dato: Jul 28, 2018, 08:24:55 »
Hej Hi speed
Jeg skal til at smide en tårnstiver på min saxo, men jeg undrer mig over en justerbar skrue - Hvad er den, hvor meget skal den strammes og hvordan?
Nogen der har nogle bud på det?  :54:



9
Reparation / Sv: Saxo short shift installation
« Dato: Jul 26, 2018, 09:17:34 »
tusind tak :) lige hvad jeg sku bruge

10
Reparation / Sv: Saxo short shift installation
« Dato: Jul 23, 2018, 08:08:44 »
Hej Tonyax
Tak for svaret!
Jeg har allerede forstærkede gearskifte stænger med låseringe samt udskiftet bøsningerne i gearskiftet.
Der er ligeledes lavet lidt kortere arm på selve gearkassen, men jeg mangler lidt justering inde i bilen mest fra 2 til 3 og fra 3 til 4 er vandringen meget lang :(
Derfor jeg håbede konsollen her kunne hjælpe lidt.


Ved du hvordan det ser ud når man skiller det ad inde i bilen, er det lige til at sætte sådan en fætter på eller skal jeg skære og modficere meget?

11
Reparation / Saxo short shift installation
« Dato: Jul 23, 2018, 07:52:50 »
Hej Hi Speed
Jeg overvejer at smide en short shift konsol på min Saxo for at få lidt mindre vandring mellem gearene, men er der nogen der har prøvet at montere sådan en her før eller ved hvordan man gør der evt. kan beskrive det / med-uden billeder så jeg ved om det er et gør-det-selv job? Har ikke prøvet at skille gearstangen ad før og installeret sådan en nemlig.



12
Tuning, Styling og ICE / Gearkasse valg til Saxo
« Dato: Jul 17, 2018, 08:17:25 »
  Hej Hi-speed
Min klubrally vogn, en Citroen Saxo 1,6 VTS 8v fra 2001, står måske over for et gearkasse skifte da jeg den er blevet meget utæt og har fået nogle seriøse tæv så jeg overvejer en ny.


Spørgsmålet er om jeg vinder noget på at smide en GTI/16v gearkasse på eller om jeg skal holde mig til en standard 8v (evt reppe den jeg har)
Har fundet en okay billig gearkasse fra en 106 gti der “burde” virke.


Det ideelle ville selvfølgelig være en 1300 gearkasse men de er ikke til at støve op i nogenlunde stand.


Ville jeg vinde noget som helst på en 16v gearkasse over en 8v? Nogen der kender de 2 gearinger?


Mvh
Steffen

13
  Hej Hi speed
Jeg overvejer at hente en 206 RC, 106 GTI eller Noget saxo 16 v i Sverige/Tyskland/Holland til at køre rally i. Evt. med bur i rallybils klassen, men jeg er lidt i tvivl om proceduren.


Hvis jeg køber bilen i Sverige f.eks. - hvilke papiret skal jeg så have på bilen med hjem?


Skal bilens toldsynes for at kunne få endags plader på?
Jeg vil evt. starte i gadebil klassen uden rallysyn før jeg får bur i så skal den kun have en dags plader på.


Mvh
Steffen

14
Dele / K: Gearkasse Saxo (106 Rally, GTI/VTS 16v, eller 1,4 XSI)
« Dato: Maj 29, 2018, 08:46:33 »
Hej hi speed
Søger en gearkasse til min Citroen Saxo 1,6 VTS 8v.
Vil gerne have en med en anden gearing en VTR gearkassen så søger noget fra en 106 rally, gti/vts 16v eller en 1,4 xsi gearkasse.


Nogen der har noget liggende?


15
Det nemmeste er at taste tallene ind her, der står det hele beskrevet nøjagtigt
http://www.fdm.dk/biler/trailer-campingvogn/beregner-til-trailer-campingvogn

Sider: [1] 2 3 ... 5