Forfatter Emne: Klimaanlæg  (Læst 206 gange)

205GRD

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Klimaanlæg
« Dato: Sep 04, 2017, 21:54:04 »
Øj... så smuttede gassen af AC'en igen på min V50'er. Mekkeren siger at det min fordamper i kabinen der utæt. efter at han har kravlet rundt med en "sniffer" og sporvædske i systemet.
Han og autodele24, siger omkring 4500 for sådan en fætter. Men jeg kan få den til 350kr + 350kr i fragt fra USA. Og da det jo alligevel er blevet kølig igen, så kan jeg godt tåle at vente lidt:
Jeg kan også få den fra Tyskland til omkring 2K
https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_nkw=evaporator%20volvo%20V50&rt=nc&LH_PrefLoc=5&_trksid=p2045573.m1684

Volvo skal sikkert have 2-3millioner for den, så dem overvejer jeg slet ikke at spørge  :026:

Min mekker siger at jeg skal tage mig god tid, så skulle det kun tage en 1½ dage at skille det hele ad og sætte det på plads igen.

Martin Utzon Terp

• aka Vimbus Nollergøj Ketchup Tværp - Aut. Hundefanger
  • Inderkredsen
  • *
  • There's only ONE Yaris!
    • Vis profil
    • Danmarks Bedste indretningskonsulent! :-)
Sv: Klimaanlæg
« Svar #1 Dato: Sep 05, 2017, 16:36:15 »
Øv med V50'eren. Husk lige importgebyr og moms mht. de priser fra USA... ;-)

Sent from my iPhone using Tapatalk
Keep it simple!

205GRD

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Sep 05, 2017, 20:57:53 »
Det jo det. Hvilket også er derfor at jeg overvejer at slippe de ca 2K med en fra Tyskland eller Letland via Ebay.
Men jeg har fået et link til shopusa, som skulle kunne beregne priser før køb.

Blaahval

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Sep 06, 2017, 10:30:00 »
Hvis det er på Ebay du har fundet den i USA, så undersøg om sælger tilbyder at sende med deres "Global Shipping Program". (Det gør virkelig mange efterhånden)

Det er egentlig samme princip som ShopUSA, hvor alle omkostninger til moms, told, importgebyr osv. beregnes ved købet af Ebay selv, så du ved eksakt hvad varen kommer til at koste.

Martin Utzon Terp

• aka Vimbus Nollergøj Ketchup Tværp - Aut. Hundefanger
  • Inderkredsen
  • *
  • There's only ONE Yaris!
    • Vis profil
    • Danmarks Bedste indretningskonsulent! :-)
« Svar #4 Dato: Sep 06, 2017, 11:55:18 »
Hvis det er på Ebay du har fundet den i USA, så undersøg om sælger tilbyder at sende med deres "Global Shipping Program". (Det gør virkelig mange efterhånden)

Det er egentlig samme princip som ShopUSA, hvor alle omkostninger til moms, told, importgebyr osv. beregnes ved købet af Ebay selv, så du ved eksakt hvad varen kommer til at koste.

Præcis. Det er efterhånden også den eneste måde jeg gider handle fra USA på... :-)
Keep it simple!

205GRD

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Sep 08, 2017, 17:08:05 »
Sådan  :048:
Fandt en på Ebay der brugte global shipping program, som anbefalet. Det bliver 881kr totalt - noget sjovere end 4500kr  :dft010:
Den skulle være helt ny og produceret af et af de største firmaer i USA, som har produceret alle slags stumper til AC siden 1989 -så der burde være håb.
Det eneste jeg umiddelbart kan se der måske mangler, er nogle skumkanter og lidt isolering på rørene. Men jeg regner med at kunne genbruge det, som sidder på den jeg piller ud. Desuden skulle jeg kunne få friske viton-O-ringe at min mekker, så jeg kan være sikker på at skidtet bliver tæt igen  :51: Nu skal jeg så bare lige vente et par uger, men med det vejr vi har nu, går det nok lige  :011: