Forfatter Emne: Nyere bil  (Læst 2339 gange)

Flemming 405 SRi

  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 9613
  • Thanked: 9 times
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: Nyere bil
« Svar #15 Dato: Aug 24, 2017, 21:38:05 »
Jeg tror, 1,8eren er for lille til den model (læs: vægt). Især, når du kommer fra en diesel.

Sendt fra min GT-S7710 med Tapatalk

/Flemming - duensmobilebilpleje.dk - bilpleje i Nordjylland
Like og del på Facebook: https://facebook.com/duensmobile
Ex-V40:
 

205GRD

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 188
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: Nyere bil
« Svar #16 Dato: Aug 25, 2017, 16:31:21 »
De lidt ældre V70 er ikke ligefrem kendt for deres stabilitet - de går ofte i stykker... Avensis er ret bulletproof - men de nyere kan jeg slet ikke med, de virker bare mærkelige i næsten alt. Den ældre generation fra 2003-2009 er nok den bedste af dem. Vælg en 2,0'er. V50 i benzin er bestemt også en god bil.
THP gad jeg ikke døje med... :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Så den her model er for ny, eller går den an?
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/toyota/avensis/18-vvt-i-t2-stcar-5d/3365122

Jeg kan se at der ikke er en eneste volvo V50 med 2.0 benzin på bilbasen - men et hav af 1.8'ere. Og som det nævnes, så får jeg nok en grim overraskelse ved at hoppe ned i en 1.8 fra en 2.0HDI med 320NM :o)
 

Flemming 405 SRi

  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 9613
  • Thanked: 9 times
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: Nyere bil
« Svar #17 Dato: Aug 25, 2017, 17:38:20 »
Der er osse 2,4 ltr ;-)

Sendt fra min GT-S7710 med Tapatalk
/Flemming - duensmobilebilpleje.dk - bilpleje i Nordjylland
Like og del på Facebook: https://facebook.com/duensmobile
Ex-V40:
 

205GRD

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 188
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: Nyere bil
« Svar #18 Dato: Aug 25, 2017, 19:03:45 »
Der er osse 2,4 ltr ;-)

Sendt fra min GT-S7710 med Tapatalk


Ja - jeg har luret på det. Set i forhold til at en typisk benzinbil i den klasse alligevel kun kører omkring 13-14 på literen, så er 2 kortere på literen, for en væsentlig sjovere motor, måske en ok pris at betale. Desuden siger synsrapporten at eneste fejl nogensinde, er en fejljusteret forlygte:
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/volvo/v50/24-5d/3372554

http://www.nummerplade.net/synsrapport/?regnr=dw21032&inspection=17197460

Ellers skulle man snuppe en turbo - haha:
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/volvo/v50/25-t5-momentum-5d/3378070
 

Flemming 405 SRi

  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 9613
  • Thanked: 9 times
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: Nyere bil
« Svar #19 Dato: Aug 25, 2017, 22:20:05 »
Hæhæ... har tænkt på, om den T5 fandtes.

Sendt fra min GT-S7710 med Tapatalk

/Flemming - duensmobilebilpleje.dk - bilpleje i Nordjylland
Like og del på Facebook: https://facebook.com/duensmobile
Ex-V40:
 

Martin Utzon Terp

  • aka Vimbus Nollergøj Ketchup Tværp - Aut. Hundefanger
  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 20874
  • Thanked: 81 times
  • Karma: +2/-0
  • There's only ONE Yaris!
    • Vis profil
    • Danmarks Bedste indretningskonsulent! :-)
Sv: Nyere bil
« Svar #20 Dato: Aug 26, 2017, 18:43:57 »
De lidt ældre V70 er ikke ligefrem kendt for deres stabilitet - de går ofte i stykker... Avensis er ret bulletproof - men de nyere kan jeg slet ikke med, de virker bare mærkelige i næsten alt. Den ældre generation fra 2003-2009 er nok den bedste af dem. Vælg en 2,0'er. V50 i benzin er bestemt også en god bil.
THP gad jeg ikke døje med... :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Så den her model er for ny, eller går den an?
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/toyota/avensis/18-vvt-i-t2-stcar-5d/3365122

Jeg kan se at der ikke er en eneste volvo V50 med 2.0 benzin på bilbasen - men et hav af 1.8'ere. Og som det nævnes, så får jeg nok en grim overraskelse ved at hoppe ned i en 1.8 fra en 2.0HDI med 320NM :o)

Hvis du er okay med et interiør der passer til en 10 år ældre bil - og at du kan forlige dig med en meget sær speeder og en ikke alt for veloplagt motor er den fin... :-)

Jeg havde valgt noget i stil med denne - langt bedre bil selvom det er modellen lige før den du linker til. Jeg har været så heldig at prøve begge indenfor kort tid - instrumentering virker bare mere rigtig i den gamle - måske fordi det stort det er identisk i den nyere... :-)

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/toyota/avensis/20-sol-stcar/3389626


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

205GRD

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 188
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: Nyere bil
« Svar #21 Dato: Aug 27, 2017, 08:41:04 »
De lidt ældre V70 er ikke ligefrem kendt for deres stabilitet - de går ofte i stykker... Avensis er ret bulletproof - men de nyere kan jeg slet ikke med, de virker bare mærkelige i næsten alt. Den ældre generation fra 2003-2009 er nok den bedste af dem. Vælg en 2,0'er. V50 i benzin er bestemt også en god bil.
THP gad jeg ikke døje med... :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Så den her model er for ny, eller går den an?
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/toyota/avensis/18-vvt-i-t2-stcar-5d/3365122

Jeg kan se at der ikke er en eneste volvo V50 med 2.0 benzin på bilbasen - men et hav af 1.8'ere. Og som det nævnes, så får jeg nok en grim overraskelse ved at hoppe ned i en 1.8 fra en 2.0HDI med 320NM :o)

Hvis du er okay med et interiør der passer til en 10 år ældre bil - og at du kan forlige dig med en meget sær speeder og en ikke alt for veloplagt motor er den fin... :-)

Jeg havde valgt noget i stil med denne - langt bedre bil selvom det er modellen lige før den du linker til. Jeg har været så heldig at prøve begge indenfor kort tid - instrumentering virker bare mere rigtig i den gamle - måske fordi det stort det er identisk i den nyere... :-)

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/toyota/avensis/20-sol-stcar/3389626


Sent from my iPhone using Tapatalk
Interssant  :54:

Jeg er jo vandt til V50'eren, som også er meget simpel og reel i sin instrumentering, hvilket jeg hurtigt blev meget glad for. Astra'en fra 2011 var latterlig og roddet, med alt lys, som skruede op og ned alt for hurtigt, bare man kørte under en motorvejsbro. Desuden bippede den over alt muligt latterligt, som mine nøgler, døre osv. Volvoen brokker sig lige over selen, men holder ellers sin kæft - fantastisk.
Prisen for en brugt Avensis er jo også rigtig fin og ca en 1/3 af en ny Dacia. 200.000km burde heller ikke være et problem for sådan en bil. Den når jo nok højest at kører 100.000km, før jeg skal have en Tesla 3. Arh pjat....  det får jeg nok aldrig råd til  :022:
 

205GRD

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 188
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: Nyere bil
« Svar #22 Dato: Aug 27, 2017, 08:49:20 »
Men prisen er ca 15-20.000kr mere, så får jeg ca samme årgang, grøn afgift og km, bare en Volvo T5'er med 220hk. Skal lige i tænkeboks... det kunne jo være sjovt  :011:
 

Tonyax på blærbar

  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 9614
  • Thanked: 8 times
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: Nyere bil
« Svar #23 Dato: Aug 27, 2017, 08:55:23 »
Bare husk at tjekke reservedelspriser på en T5, nogengange koster stumperne bare kassen på topmodellerne (ved ikke om det tilfældet med en T5), men fx renault megane Gt der koster en trækaksel 5K og findes ikke uoriginalt!

Mere man ikke ender i samme scenarie med T5 kontra 2.0/1.8er
Mvh Tony

2017 Citroën C1 1,2 Puretech 5 dørs. (konedytten)
2017 Skoda Octavia Combi 2.0 TDI DSG (firmadytten)
 

Martin Utzon Terp

  • aka Vimbus Nollergøj Ketchup Tværp - Aut. Hundefanger
  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 20874
  • Thanked: 81 times
  • Karma: +2/-0
  • There's only ONE Yaris!
    • Vis profil
    • Danmarks Bedste indretningskonsulent! :-)
Sv: Nyere bil
« Svar #24 Dato: Aug 27, 2017, 21:54:10 »
En T5 kører vel max. 10 km/l ved pæn kørsel? Men ja - lækker kværn... :-) V50 kører bedre end en Avensis - men der er ikke helt så meget plads.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

205GRD

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 188
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: Nyere bil
« Svar #25 Dato: Aug 28, 2017, 17:26:05 »
En T5 kører vel max. 10 km/l ved pæn kørsel? Men ja - lækker kværn... :-) V50 kører bedre end en Avensis - men der er ikke helt så meget plads.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Undre mig lidt. PÅ wiki står der umiddelbart en "B" kode for deres 1.8 og 2.0 benzin. Men jeg kan forstå flere steder at det nok er en ford motor, som blot bliver brandet som en volvo. Ligesom med HDI'en i min nuværende, som også har et ford partikelfilter på.
Men der er kun EN 2.4 liters V50. Ellers hedder det V70, som jo bare er dyrere på alle punkter. Nu skal jeg dog lige have hele instrumentbordet ud af min V50'er, da min mekker lige smed sporvæske på i går og konkluderede at min fordamper er utæt, hvilket åbenbart er et typisk volvoproblem, der efter sigende også er meget udtalt i V70'erne  :035:
 

Martin Utzon Terp

  • aka Vimbus Nollergøj Ketchup Tværp - Aut. Hundefanger
  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 20874
  • Thanked: 81 times
  • Karma: +2/-0
  • There's only ONE Yaris!
    • Vis profil
    • Danmarks Bedste indretningskonsulent! :-)
Sv: Nyere bil
« Svar #26 Dato: Aug 28, 2017, 19:47:40 »
Både 2,4'eren og T5, som er en 2,5'er er Volvo's egene motorer. 2,5'eren har Ford brugt i både Focus ST og RS... :-) En S40/V50 er jo blot en Ford Focus i pænere indpakning når alt kommer til alt... :-)

2,4'eren med 140 heste kan forøvrigt chippes til 170 heste, i det at den 140 og 170 hestes motor er fuldstændig identiske bortset fra styreprogrammet... ;-) 140 er blot en neddroslet 170'er.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

jesperchr_206

  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 2731
  • Thanked: 10 times
  • Karma: +1/-0
    • Vis profil
Sv: Nyere bil
« Svar #27 Dato: Aug 28, 2017, 21:25:37 »
Både 2,4'eren og T5, som er en 2,5'er er Volvo's egene motorer. 2,5'eren har Ford brugt i både Focus ST og RS... :-) En S40/V50 er jo blot en Ford Focus i pænere indpakning når alt kommer til alt... :-)

2,4'eren med 140 heste kan forøvrigt chippes til 170 heste, i det at den 140 og 170 hestes motor er fuldstændig identiske bortset fra styreprogrammet... ;-) 140 er blot en neddroslet 170'er.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Men en 2.4 med 170 hk, den må være ok sløv. Min Accord med 200 som også er 2.4 føles ikke hurtig. Tværtimod er jeg død træt af de mange omdrejninger før den trækker igennem.

Note til mig selv, det er tid til ny bil
 

Flemming 405 SRi

  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 9613
  • Thanked: 9 times
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: Nyere bil
« Svar #28 Dato: Aug 28, 2017, 21:52:30 »



2,4'eren med 140 heste kan forøvrigt chippes til 170 heste, i det at den 140 og 170 hestes motor er fuldstændig identiske bortset fra styreprogrammet... ;-) 140 er blot en neddroslet 170'er.


Ku' godt! 

Jesper> Vtec, yo!?

Sendt fra min GT-S7710 med Tapatalk

/Flemming - duensmobilebilpleje.dk - bilpleje i Nordjylland
Like og del på Facebook: https://facebook.com/duensmobile
Ex-V40:
 

jesperchr_206

  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 2731
  • Thanked: 10 times
  • Karma: +1/-0
    • Vis profil
Sv: Nyere bil
« Svar #29 Dato: Aug 29, 2017, 06:31:55 »



2,4'eren med 140 heste kan forøvrigt chippes til 170 heste, i det at den 140 og 170 hestes motor er fuldstændig identiske bortset fra styreprogrammet... ;-) 140 er blot en neddroslet 170'er.


Ku' godt! 

Jesper> Vtec, yo!?

Sendt fra min GT-S7710 med Tapatalk
Vtec jo jo, men nu skal den ned og køres ind. Det slår først til ved 6200 omdr og det kan rykkes til 4900, dét bør gøre den lidt sjovere

Men turbo motor er vejen frem.

Sendt fra min SM-G900F med Tapatalk