Forfatter Emne: Peugeot 206 Knirkelyd Bagfra  (Læst 184 gange)

Blaahval

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Peugeot 206 Knirkelyd Bagfra
« Dato: Jun 12, 2018, 13:11:09 »

Lillemors 206 1.4 HDI (3 dørs-model fra 2007 - før de gik over til + modellen) er begyndt at knirke helt åndssvagt fra området omkring bagklap/bagsæder. Det er selv ved de mindste ujævnheder og bump, og hvis man kører uden musikken tændt er det til at blive rundtosset af. Jeg er 99% sikker på det kommer indefra kabinen, og det lyder absolut ikke som noget bagbro eller andet mekanisk - nærmere som noget plastic, dørklædning, sidebeklædning eller lign. som bliver vredet, hvis det giver mening. Jeg har ikke umiddelbart pillet ved noget deromme, andet end at jeg har haft noget af beklædningen af for at komme ind til den ene baglygte. Det er dog alligevel nogle måneder siden.

Jeg ved godt det er noget nær umuligt at diagnosticere ud fra et forumindlæg, men måske nogle kender en typisk fejl modellen som kan hjælpe os videre i vores fejlsøgen, inden at jeg begynder at splitte det halve af bilen ad. :smiley:

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
Sv: Peugeot 206 Knirkelyd Bagfra
« Svar #1 Dato: Jun 12, 2018, 16:44:42 »
jeg ville altså nok alligevel lige kigge lidt på den bagbro, sådan en kan knirke noget så forfærdeligt.
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær

Blaahval

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Jun 13, 2018, 10:16:42 »
jeg ville altså nok alligevel lige kigge lidt på den bagbro, sådan en kan knirke noget så forfærdeligt.

Der er intet at høre når man står udenfor bilen og hiver og flår i den. Jeg har dog lagt mærke til at bagklappen lukker lidt skævt, så må vidst prøve at undersøge om det er den der vrider sig på én eller anden måde.

holm 83

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Jun 13, 2018, 22:09:32 »
Låse gækken bliver slidt også knirker bagklappen utrolig træls på den model
2003 ts6 stcar decat gevind og 18" hjul

Blaahval

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Jun 14, 2018, 08:55:16 »
Er det byt til nyt eller er det noget man kan fikse? Det er ikke utænkeligt at det er der vores problem ér, det kan godt lyde som om det kommer fra det område.