Forfatter Emne: Kan man se hvorfor start/stop ikke virker?  (Læst 457 gange)

Larsen89

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Kan man se hvorfor start/stop ikke virker?
« Dato: Maj 24, 2018, 21:50:25 »
Hej med jer,

Jeg har lige fået tunet min 308 GT 2,0 HDI, men efter tuningen virker start stop ikke når bilen har kørt i en længere periode. Kan man med PeugeotPlanet/Diagbox se live hvorfor Start/Stop ikke vil slå til?

Bilen kører super efter tuningen, men noget er ikke som det plejer da start/stop ikke virker :(

Kenny

• Officiel HS-tightstestmester, Tværp-wannabe
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
Sv: Kan man se hvorfor start/stop ikke virker?
« Svar #1 Dato: Maj 24, 2018, 21:54:09 »
Det er blevet varmt, så hvis bilen køler meget eller ac er på overarbejde slår den nok ikke fra/til

Sendt fra min F5121 med Tapatalk

Larsen89

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Maj 24, 2018, 21:55:12 »
Ja det troede jeg også, men jeg prøvede at slå AC fra. Forskellen er også kommet fra i morges inden tunet og så til nu tunet :(

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Maj 24, 2018, 21:55:21 »
Som ovenstående, der er et hav af parametre der skal være ok for at start stop virker, det er formentlig blot et af dem der gør at det er slået fra,
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær

Larsen89

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Maj 24, 2018, 21:59:14 »
Men det virker lige når bilen er startet og hvis jeg triller rundt i byen, men kører jeg en tur på motorvejen og af igen, så virker det ikke uanset hvor langt/længe jeg kørt efter motorvejen. Bilen skal slukkes i et par minutter før det virker igen.

At Start/Stop ikke virker, genere mig som sådan ikke, jeg er dog bare nervøs for at noget ikke er helt godt.

Kenny

• Officiel HS-tightstestmester, Tværp-wannabe
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Maj 24, 2018, 22:00:50 »
Hvis den er tunet i morges, er der vel ikke noget at sige til hvis den er lidt varmere end normalt, det kan jo være 2grader på vand eller olie der gør forskellen.

Sendt fra min F5121 med Tapatalk

Larsen89

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Maj 24, 2018, 22:04:51 »
Enig. Men så burde skidtet vel køle ned efter at cruise med 80/50kmt i længere periode?

Jeg forsøger som sagt bare at finde ud af om noget er galt eller jeg bare skal fortsætte min happy-camper stil. Bilen trækker fantastisk nu! Men igen, jeg kan ikke lade være med at være lidt nervøs da Start/Stop ellers altid har virket. Jeg er måske også nervøs for om det er fordi den regenerere partikelfilter hele tiden.

Martin Utzon Terp

• aka Vimbus Nollergøj Ketchup Tværp - Aut. Hundefanger
  • Inderkredsen
  • *
  • There's only ONE Yaris!
    • Vis profil
    • Danmarks Bedste indretningskonsulent! :-)
« Svar #7 Dato: Maj 24, 2018, 23:16:44 »
Lav spænding på batteriet?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Larsen89

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: Jun 26, 2018, 16:42:20 »
Jeg skylde nok at vende tilbage på denne :-)

Start/Stop virker som det skal, det var nok mig der var lidt for OBS på om ting nu stadig virkede efter den var blevet tunet. Jeg er altid lidt på tæerne når der bliver lavet indgreb :-)

Rally-Rex

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: Jun 27, 2018, 20:29:54 »
Hej Larsen og alle i andre

Jeg arbejder som autoriseret mekaniker:
-Start stop virker kun når batteri kapaciteten er over 80% (når batteriet er over 80% opladet)
Det er enormt svært for bilen selv at lade batteriet op og når kun op på ca. 85% fuldt opladet på et AGM batteri som stort set alle biler med start stop funktion kører rundt med.

-på nye biler lader generatoren KUN når der motorbremses (hvilket igen gør det svært for bilen at opretholde de 80% på batteriet) (den vil altid lade en smule, men slår først rigtigt til når der motor bremses. Grunden er at man laver energi om til varme ude i bremseskiverne når man bremser, man fandt så ud af at det var mere smart t omdanne denne energi til strøm ved at få generatoren til at hjælpe med at bremse bilen, ved at lade kraftigt under motorbremsning.

-Start stop er også lavet så bil producenten må opgive bilen til 24-29KM/L
og når man selv kører kan man fx kun få den på ca. 19KM/L Så hvor er de sidste 10km/L) (dette er grundet start stop funktionen) 

-START STOP vil blive fjerne igen fra nye biler i 2019 da der har været for meget bøvl med funktionen og misforståelserne med KM/L