Forfatter Emne: Forsikring ældre bil - hvem skal jeg se på  (Læst 429 gange)

And

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
Forsikring ældre bil - hvem skal jeg se på
« Dato: Nov 14, 2017, 22:06:04 »
Hej

Jeg skal forsikre en ældre bil der er ca. 30 år gammel.
Intet specielt, hverken på effekt eller udstyr - bilen har ingen særlig værdi. Der skal ikke kobles andre forsikringer til.

Ønsker kun ansvar, men kan overveje kasko hvis merprisen er lav. Førerforsikring ville være rart, men ikke et krav.

Hvem skal jeg kigge på?

Troede det ville blive FDM forsikring, men prisen fik lige et gok da Tryg overtog...

Edit: overvejer faktisk Runa forsikring, må bare se hvad de vil have for en klassisk forsikring med vinterkørsel inkluderet.
And

"Gode beslutninger kommer af erfaring - meget af det kommer af dårlige beslutninger"

Flemming 405 SRi

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
Sv: Forsikring ældre bil - hvem skal jeg se på
« Svar #1 Dato: Nov 14, 2017, 23:09:54 »
Runa ku være et godt bud... havde jeg en del år med SRien. Startede hos Alm. Brand (tilbud til nye bilister over 30).

Er nu endt ved Alm. Brand (igen) med Xsaraen efter en periode hos Alka. Kvalificerer ikke til Runa længere.

Men, det er lidt, som vinden blæser, så jeg bruger forsikringsguiden.dk.

Sendt fra min GT-S7710 med Tapatalk

/Flemming - duensmobilebilpleje.dk - bilpleje i Nordjylland
Like og del på Facebook: https://facebook.com/duensmobile
Ex-V40:

Blaahval

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Nov 15, 2017, 07:49:34 »
Købstædernes kan lave åndssvagt billige ansvarsforsikringer, men det er sandsynligvis et krav at du samler hele pakken, eller i hvert fald flere forsikringer som minimum. Det er det eneste sted jeg har set en bil være forsikret til et trecifret beløb.

HappyFrog

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.conzentrate.com
« Svar #3 Dato: Nov 15, 2017, 08:13:33 »
Hvor er det nu du holder til det henne? Hvis det er vest for storebælt, så prøv at gi' Thisted Forsikring et kald.
Jeg ved ikke om de vil nøjes med en ansvar og intet andet, det er nok ikke langt de gider strække sig efter sådan en kunde.
Mvh
HappyFrog

Nu: Subaru Impreza GT Twinscroll, Subaru MV Pickup & Suzuki Swift, Ex: Volvo V50 1.6D, Ex: Subaru Legacy Turbo, Ex: Subaru Impreza GT+, Ex: Renault Clio Sport, Ex: Citroen Saxo VTS Cup - It's bad luck to be superstitious.

Dyne

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Nov 15, 2017, 09:08:12 »
Thisted forsikring aka Veteranforsikring Danmark. Jeg mener at kunne huske de også tager klassiske biler der endnu ikke er veteran. Dog er det formentlig samme begrænsninger der gælder, bl.a. maks 6000km årligt.
Til gengæld plejer det at være billigt.
Waking up is the second hardest thing in the morning!

AXE

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Nov 15, 2017, 09:43:57 »
Jeg plejer at bruge Alm. Brand til de gamle biler jeg har haft.

Martin Utzon Terp

• aka Vimbus Nollergøj Ketchup Tværp - Aut. Hundefanger
  • Inderkredsen
  • *
  • There's only ONE Yaris!
    • Vis profil
    • Danmarks Bedste indretningskonsulent! :-)
« Svar #6 Dato: Nov 15, 2017, 17:40:02 »
And holder til på Fynsland ;-)

Sent from my iPhone using Tapatalk
Keep it simple!

VW Move Up! 1,0 2015 (60 hk)  ·  Skoda Octavia 1,2 TSI Style 2016 (110 hk)  ·  BMW Z3 2,8 1998 (192 hk)  ·  Toyota Yaris 1,4 D-4D 2005 (131 hk)

Marck306Gti

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Nov 15, 2017, 21:15:28 »
Jeg har Chargeren hos ETU. De var de eneste jeg kunne finde der ville forsikre en veteran som “ikke original”..
De gik helt i baglås de fleste andre steder, da jeg gav dem oplysningerne på den..
-:Marck:-

Min amerikanerslæde: viewtopic.php?f=20&t=62450

Citat Brian Johnson, forsanger i AC/DC " It makes your arse go like a rabbits nose", sagt da han taler om en gammel Bentley med speederen i midten, og hvordan man får det når man tager fejl af pedalerne lige før et sving..

THG

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: Nov 16, 2017, 15:47:04 »
Lige et spørgsmål til trådstarter, af ren interesse: Hvorfor ønsker du førerforsikring - har du ikke allerede en alm. ulykkeforsikring, så forstår jeg ik rigtig at man vil betale ekstra og dobbelt forsikre sig?

Blaahval

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: Nov 16, 2017, 15:58:48 »
Førerforsikring stiller én væsentligt bedre end blot ens egen ulykkesforsikring, den dækker bla. også tabt arbejdsfortjeneste, hvilket en ulykkesforsikring ikke gør. (Det er modpartens forsikring der skal dække det, og sådan én er der jo selvsagt ikke ved en soloulykke)

Så en førerforsikring er ikke at dobbeltforsikre sig, men om man finder det nødvendigt er op til én selv.

And

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: Nov 16, 2017, 21:53:18 »
Tak for de gode svar.

Jeg har nu gang i en "aftale" med Runa, men de er en smule firkantede omkring det originale. Bilen står original, men jeg kom til at nævne at jeg ville sætte et sæt vinterdæk på og nu skal jeg dokumentere at de ikke ødelægger det "originale" ved bilen.... det virker sku lidt tungt lige der.

Glipper det, så bliver det Alm. Brand, de er relativt skarpe på prisen, men ikke så god dækning som Runa. Brugte www.forsikringsguiden.dk den gav et relativt fint overblik.

Ang. førerforsikring, så beskrives det fint ovenfor. Du får bl.a. tabt arb. fortjeneste og i mine øjne en bedre dækning end ved "blot" at have en ulykkesforsikring. Ved solouheld, så er det den der skal give lidt mere at komme videre for.
And

"Gode beslutninger kommer af erfaring - meget af det kommer af dårlige beslutninger"

THG

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: Nov 17, 2017, 08:52:21 »
Runa dækker ihvertfald ikke tabt arbejdsfortjeneste på deres førerforsikring iflg. deres vilkår!

Jeg har en ulykkeforsikring og hvis man bliver invalid så man ikke kan arbejde, har jeg dækning igennem mit pensionsselskab som dækker tab af erhvervsevne og det tænker jeg også de fleste andre mennesker har. Så jeg vil stadig kalde det dobbelt forsikring, for jeg har jo allerede valgt dækninger på disse 2 forsikringer som passer mig og så kan jeg ikke se hvorfor jeg skal have en ekstra forsikring!

Blaahval

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: Nov 17, 2017, 10:23:54 »
Lige mht. Runa må jeg tilsyneladende give dig ret. Jeg har godt nok aldrig før set så værdiløs en førerforsikring som deres.

THG

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: Nov 17, 2017, 12:06:51 »
Lige mht. Runa må jeg tilsyneladende give dig ret. Jeg har godt nok aldrig før set så værdiløs en førerforsikring som deres.

I øvrigt mærkeligt, for de plejer jo netop at have rigtig gode vilkår!

Marck306Gti

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: Nov 17, 2017, 20:01:15 »
Tak for de gode svar.

Jeg har nu gang i en "aftale" med Runa, men de er en smule firkantede omkring det originale. Bilen står original, men jeg kom til at nævne at jeg ville sætte et sæt vinterdæk på og nu skal jeg dokumentere at de ikke ødelægger det "originale" ved bilen.... det virker sku lidt tungt lige der.

Glipper det, så bliver det Alm. Brand, de er relativt skarpe på prisen, men ikke så god dækning som Runa. Brugte www.forsikringsguiden.dk den gav et relativt fint overblik.

Ang. førerforsikring, så beskrives det fint ovenfor. Du får bl.a. tabt arb. fortjeneste og i mine øjne en bedre dækning end ved "blot" at have en ulykkesforsikring. Ved solouheld, så er det den der skal give lidt mere at komme videre for.

Det der med “original stand”, det er altså op ad bakke..
Hvad må man så ellers ikke ændre på? Alle ændringer skal cleares med forsikringen, da man ellers kan risikere at stå uden dækning hvis uheldet er ude..
-:Marck:-

Min amerikanerslæde: viewtopic.php?f=20&t=62450

Citat Brian Johnson, forsanger i AC/DC " It makes your arse go like a rabbits nose", sagt da han taler om en gammel Bentley med speederen i midten, og hvordan man får det når man tager fejl af pedalerne lige før et sving..