Forfatter Emne: Frisk blod mangles(tømrere)  (Læst 2405 gange)

Kenny

• Officiel HS-tightstestmester, Tværp-wannabe
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
Frisk blod mangles(tømrere)
« Dato: Jul 24, 2015, 18:24:43 »
Jeg skal bruge et par dygtige tømrere der gider lave et ordenligt stykke arbejde i Lyngby frem til ca. Maj næste år.
Minimalt med gips, til gengæld er der loft, gulve og egetræs lækkerier i lange baner.

Ingen akkord typer og fagforenings orakler.(alt er som det skal være, det er bare ikke den type jeg har brug for)

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
Re: Frisk blod mangles(tømrere)
« Svar #1 Dato: Jul 25, 2015, 15:17:44 »
Citat fra: "Kenny"
Jeg skal bruge et par dygtige tømrere der gider lave et ordenligt stykke arbejde i Lyngby frem til ca. Maj næste år.
Minimalt med gips, til gengæld er der loft, gulve og egetræs lækkerier i lange baner.

Ingen akkord typer og fagforenings orakler.(alt er som det skal være, det er bare ikke den type jeg har brug for)

stil dig op i køen  :wink:
man skal som arbejdsgiver godt nok kæmpe for den gode arbejdskraft for tiden indenfor tømrer faget, det tog os næsten et år at
finde et par gode gutter. og jeg kan fodre grise med alle de job opslag jeg ser/modtager.

der er godt nok kommet gang i branchen, lad os håbe det ikke går for hurtigt :-/
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær

Kenny

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Jul 25, 2015, 15:51:29 »
Jeg ved da at der har været et par stykker igennem på en af vores store pladser, så ja det kan være svært at finde de rigtige.

Det er ikke som sådan mit ansvar at skaffe folk, men jeg kan godt lide at arbejde sammen med folk der har nogenlunde samme holdning til kvalitet og det at gå på arbejde i det hele taget, som jeg selv.
Så slipper jeg for at brokke mig og være irriteret :)

Peter106xs

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Jul 25, 2015, 17:29:53 »
Folk kan man altid få. Men de rigtige er svære at finde.
De som ved hvad de er værd, kræver en høj løn eller går på akkord. Der hvor jeg er nu, vil folk hellere have en høj løn, end gå på akkord, hvor timelønnen endda er op til 1,5x højere end timelønnen på 275,-

Så, op med muldvarpen mester!
Plet is no more...
Nu i 308 SW Sportium 140 HDI
Plets Rullefelts attest: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbr ... serID=8017" onclick="window.open(this.href);return false;

Kenny

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Jul 26, 2015, 08:37:20 »
Det er da også en pæn timeløn. Det kender jeg sgu ingen tømrere der får uden det er akkord.

I det hele taget kommer en tømrerløn ikke derop.
De små mestere har ikke råd og de store firmaer giver ens løn til hele pladsen. Det kan den enkelte ikke forhandle.

Jeg kan så smide et formandstillæg oven i, samt jeg har firmabil.
Firmabilen piver kollegaerne ofte over da jeg jo så tjener mere end dem. Men som jeg plejer at svare, så koster det lidt ekstra hvis man vil have guldtømreren ansat ;)

Jeg forstår i det hele taget ikke ligeløn. Folk er ikke lige effektive og kvaliteten af det udførte er heller ikke ens.
Jeg ville ikke pive hvis en bedre mand fik lidt mere end mig. Dermed ikke sagt at jeg er den bedste mand på pladsen.

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Jul 26, 2015, 09:54:22 »
Citat fra: "Peter106xs"
timelønnen på 275,-
!

Man sku være blevet bliktud i stedet ;-)
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær

Peter106xs

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Jul 26, 2015, 12:45:47 »
Det kommer selvfølgelig an på hvilken type arbejde der udføres. Hvad man kan give i hyre, om det kun er entrepriser eller om man feks. Har en rammeaftale.

Med en høj timeløn er det noget lettere at tiltrække folk som kan det ønskede. Oveni er det også nemt at fyre folk hvis de så ikke leverer varen. Jeg har ihvertfald ikke været i andre firmaer, hvor det faglige niveau har været så højt.
Plet is no more...
Plets Rullefelts attest: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbr ... serID=8017" onclick="window.open(this.href);return false;

Peter106xs

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Jul 26, 2015, 12:49:35 »
Mindre end 275,- kan selvfølgelig også gøre det.

Det er iøvrigt ved at være forbi med den faste timeløn. Firmaet vil gerne have at vi måler op istedet, da de mener de vil tjene mere på den måde. - det er vi svende dog ret overbeviste om at de ikke vil. Der er afsluttet flere sager til 350-450 kr/t den seneste tid.
Plet is no more...