Forfatter Emne: Højt olieforbrug - er det normalt?  (Læst 1128 gange)

bbcdk (Brian) Tværp

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.brinch.it
Sv: Højt olieforbrug - er det normalt?
« Svar #30 Dato: Sep 13, 2017, 15:10:52 »
Hvor meget olie bruger den da?
Du skriver at den må bruge op til 0,9l /1000 km ifølge Nissan, men jeg kan ikke læse om det også er det din bruger

Det kan jeg ikke svare på præcist - men mere end 0,7l pr. 1000 km. Jeg skal på værksted igen næste gang den brokker sig over for lidt olie og så tjekker de. Men det jeg ikke forstår er, at hvis en bilfabrikant bare skriver sig ud af, at et højt olieforbrug er ok, så er det faktisk ok.

De første 60.000 km var der aldrig problemer, så problemet er kommet inden for de sidste 30.000 km.

krems

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #31 Dato: Sep 13, 2017, 20:15:42 »
Er du sikker på det ikke er fordi det er en 2takts motor, som selv sørger for at blande olien i benzin :-D

Kim K
607 2.2hdi R.I.P...Nu 307 2.0hdi m/chip solgt, Toyota Corolla Verso 2.2D-CAT 177hk som 1.bil

bbcdk (Brian) Tværp

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #32 Dato: Nov 27, 2017, 10:28:29 »
Så skulle der olie på igen. Har kørt ca. 10.500 km. siden service hos Nissan og der er fyldt olie på for tredje gang. Nu er jeg ved at blive lidt desperat. Men mandag i næste uge skal den ind og have det store tjek for hvad der kan være galt. Men jeg kan godt høre på Nissan værkstedet at de mener at det er inden for fabrikkens anvisninger om olieforbrug

holm 83

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #33 Dato: Nov 30, 2017, 22:57:41 »
Der ligger en ecu opdatering til nogle Nissan motore som gør olie forbruget bliver kraftig reduseret
2003 ts6 stcar decat gevind og 18" hjul

bbcdk (Brian) Tværp

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #34 Dato: Dec 01, 2017, 08:57:44 »

Der ligger en ecu opdatering til nogle Nissan motore som gør olie forbruget bliver kraftig reduseret

Jeps, den blev opdateret for ca. 6 måneder siden. Det hjalp desværre ikke :-(

holm 83

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #35 Dato: Dec 02, 2017, 19:21:27 »
Så må de jo skifte motoren
2003 ts6 stcar decat gevind og 18" hjul

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #36 Dato: Dec 03, 2017, 19:04:18 »
Et meget normalt problem på nogle nyere biler er olieskrab ringene og de små huller bag dem som skal dræne olien bort, nogle olieskrab ringe sætter sig delvis fast inde i sporet så de holder op med at virke. Andre er det de små huller bag olieskrab ringene som langsomt kokser til så olien til sidst næsten ikke kan komme igennem, desværre gør folk tit det at de så skifter til en tykkere olie og så stopper hullerne helt. Meget nemt fikset bare ud med stempler og kigge :022: Man kan prøve at hælde noget rens ned ovenpå stemplerne i forbindelse med olieskift og lade den stå natten over, det kan opløse koks og løsne fastsiddende ringe sådan en tur koster ca 1000 kr. (3 forskellige typer rens)og det skader helt sikkert ikke motoren hvis du følger forskrifter. om så Nissan eller du selv skal betale det ved jeg ikke. Kan godt uddybe rensemetoden nærmere hvis du ønsker
Sirhiss
Team Bundgas
A4 cabrio 1,8T
Focus stationsvogn tdci
Peugeot 206- MAXI 200hk
Super 7 projekt

bbcdk (Brian) Tværp

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #37 Dato: Dec 04, 2017, 11:14:41 »

Så må de jo skifte motoren

De mener bare ikke at der er et problem, så det er lidt op af bakke :-(   Jeg synes at det er svineri at en producent bare kan skrive sig ud af, hvor meget olie en bil må bruge og så er alt fint. Men jeg skal hente bilen senere i dag efter at de har haft kamera ind et eller andet sted og lavet andre ting, så håber at de finder en fejl

bbcdk (Brian) Tværp

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #38 Dato: Dec 04, 2017, 11:25:33 »
Et meget normalt problem på nogle nyere biler er olieskrab ringene og de små huller bag dem som skal dræne olien bort, nogle olieskrab ringe sætter sig delvis fast inde i sporet så de holder op med at virke. Andre er det de små huller bag olieskrab ringene som langsomt kokser til så olien til sidst næsten ikke kan komme igennem, desværre gør folk tit det at de så skifter til en tykkere olie og så stopper hullerne helt. Meget nemt fikset bare ud med stempler og kigge :022: Man kan prøve at hælde noget rens ned ovenpå stemplerne i forbindelse med olieskift og lade den stå natten over, det kan opløse koks og løsne fastsiddende ringe sådan en tur koster ca 1000 kr. (3 forskellige typer rens)og det skader helt sikkert ikke motoren hvis du følger forskrifter. om så Nissan eller du selv skal betale det ved jeg ikke. Kan godt uddybe rensemetoden nærmere hvis du ønsker

Pænt af dig, men det er vist mere Nissan som skal have den viden. Min bil har stadig fabriksgaranti, så de skal sgu bare få fingeren ud :-)

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #39 Dato: Dec 04, 2017, 14:20:16 »
Ja jeg er helt enig de burde gøre noget. Man hvis du bliver træt af at vente så kunne de penge være givet godt ud. Held og lykke med det
Sirhiss
Team Bundgas
A4 cabrio 1,8T
Focus stationsvogn tdci
Peugeot 206- MAXI 200hk
Super 7 projekt

bbcdk (Brian) Tværp

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #40 Dato: Dec 07, 2017, 15:07:48 »
Så kom konklusionen. Der skal ny motor i og heldigvis på garantien :-)     Den er knap 3 år gammel og har kørt 95.000.

Cosmus

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #41 Dato: Dec 07, 2017, 15:52:00 »
Vildt nok, men da fedt for dig👍.. utroligt så mange mærker der har bøvl
Mvh. Lars Cosmus

Martin Utzon Terp

• aka Vimbus Nollergøj Ketchup Tværp - Aut. Hundefanger
  • Inderkredsen
  • *
  • There's only ONE Yaris!
    • Vis profil
    • Danmarks Bedste indretningskonsulent! :-)
« Svar #42 Dato: Dec 07, 2017, 21:19:11 »
Super fedt - så kan det være, at den pludselig også kører længere på literen... :-)

Sent from my iPhone using Tapatalk
Keep it simple!

VW Move Up! 1,0 2015 (60 hk)  ·  Skoda Octavia 1,2 TSI Style 2016 (110 hk)  ·  BMW Z3 2,8 1998 (192 hk)  ·  Toyota Yaris 1,4 D-4D 2005 (131 hk)

bbcdk (Brian) Tværp

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #43 Dato: Dec 07, 2017, 22:05:35 »
Super fedt - så kan det være, at den pludselig også kører længere på literen... :-)

Jeg håber

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk

Fabritius

• Moderator + Google rookie
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #44 Dato: Dec 14, 2017, 14:57:07 »
Ja det er desværre ikke unormalt at de finder det fuldstændig perfekt at en motor bruger op til 1L pr 1000km. Det er fuldstændig vanvittigt, og nok et klart tegn på at de er med på at deres tolerancer er alt for store

Helt enig. Er du medlem af FDM? Måske de kan hjælpe? Det kan på ingen måde være rigtigt, at en motor tømmer sig selv for olie efter 4-5.000 km.

Min gamle Mondeo præsterede at spise sig igennem 4 liter olie på en tur fra Holland til Lillebælt. Det var lige i overkanten.
Med venlig hilsen
 Claus Fabritius
 Shoot for the moondust, and you might get Focus