Forfatter Emne: 206 WRC- Replica  (Læst 49037 gange)

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Sv: 206 WRC- Replica
« Svar #360 Dato: Okt 29, 2017, 09:42:14 »
Optur- lille nedtur- stor optur og STOR nedtur........................
Det her er så min tors-fre og lørdag. Jeg var blevet inviteret over på Sturup til et firma arrangement hvor medarbejderne fra det firma kunne få "hot laps" i en racerbil på bane. Min bil er jo færdig og skulle bare have justeret lidt hjulvinkler så var den klar, jeg havde bestilt tid fredag middag, da jeg henter bilen torsdag aften kører den fint hjemad men pludselig bliver koblingen underlig som om den ikke kobler ordentlig ud, men jeg får den hjem. Spænder så kablet lidt op og får den til at virke igen, jeg kommer ud og får den justeret og det hjalp gevaldigt på kørslen men nu var der igen noget med koblingen, ham der sporer den er tilfældigvis gammel peugøj mekanikker og mener det er udrykkerlejet som er def, jeg kører så bilen ud til en ven og tænker lidt, men hvor ofte har man mulighed for at køre en hel dag på bane med benzin betalt. Jeg tager så en beslutning at gearkassen skal af, fredag kl.16 og ca 17.30 er den afmonteret og et stk def. leje afmonteret, så skal jeg lige finde en bil så jeg kan hente stumper, kl 18.30 får jeg fundet et nyt leje hos T.Hansen og så hjem og spise aftensmad og så derud igen, på med lejet og op med kassen igen, på med frisk olie (det gamle havde da også kørt næsten 100km :-)  )Så virker den sgu og kobler perfekt ud. Kører lige en lille prøvetur og alt er godt. Vi læsser bilen på transporter. Hjem og sove ca kl.1. Op igen kl.5 og over på banen. Pakke ud, lidt morgenmad og så ud på banen. jeg tager det roligt de første 3-4 omgange og alt virker faktisk ok, den skal have noget mere caster vinkel da den er noget urolig men ellers ok, jeg begynder så ar køre med folk og kører den stille og roligt lidt længere ud i gearene (startede med max 6000) efter 6 omgange mere hvor jeg 2 gange har kørt den til ca 7500omdr begynder den at lugte mærkeligt, jeg kører så ind og kigger. der er temmelig meget olie i motorrum og efter lidt fejlsøgning finder jeg ud af at det kommer fra krumtapsudluftningen, jeg tager tændrør op og på cyl3 er det mærkelig vådt og allerede ved tomgang kommer der meget oliedamp ud :044: Ja det var så der jeg havde lyst til at sparke til noget.........Det eneste jeg kan tro er at den har fået for lidt benzin ved høje omdr. jeg har skiftet min benz.tryk regulator ud og den gamle stod der 2,5bar på og den nye har jeg sat til 2,8 bar men måske er den blevet presset på så den har leveret højere tryk. Nu kommer den i garagen og skammer sig nogle uger så jeg lige kan bruge noget tid på alt det andet jeg har tilsidesat de sidste par uger.................OVER AND OUT
PS. til sidst kørte jeg ca 20 omgange i den gamle 306DTC bil da den almindelige chauffør var blevet træt, er du gal sådan en kører godt, skal lige lure lidt på den undervognsopsætning.
Sirhiss
Team Bundgas
A4 cabrio 1,8T
Focus stationsvogn tdci
Peugeot 206- MAXI 200hk
Super 7 projekt

mmt

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #361 Dato: Okt 30, 2017, 16:22:49 »
Kæmpe ØV!
Meeeen det lyder nu ikke så ualmindeligt indenfor #gørdetselvracerbilerpåfritidsbasis. #bundgas.

Har du spær i gearkassen? Hvilken gearolie bruger du til den?

Op på hesten igen. I al sport er der flere nederlag end sejre.
Peugeot 205 1.9 GTI

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #362 Dato: Nov 26, 2017, 17:54:04 »
Så er jeg snart igennem alt det der var sat på hold, den gamle Mondeo er solgt, ny brugt Focus indkøbt til konen, den skulle så lige fikses lidt bla. friske gløderør. Værksted ryddet op, liften repareret og garagen på sommergus grunden klar. I morgen skal jeg ind til Ingana cyl.service firma og have dem til at kigge på det jeg har samlet sammen til motoren projekt 2,355L  så må vi se om de kan få en dejlig motor ud af det. God weekend
Sirhiss
Team Bundgas
A4 cabrio 1,8T
Focus stationsvogn tdci
Peugeot 206- MAXI 200hk
Super 7 projekt

lybker

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #363 Dato: Dec 01, 2017, 19:46:54 »
Kører forbi Kbh næste weekend. Kunne have delene bagi, så vi måske kunne mødes på hjemvejen. Så sparer jeg dig da lige for fragten - god jul :-)
***Nyeste projekt - Julie: 26/2-2009 :-) ***

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #364 Dato: Dec 01, 2017, 20:15:23 »
Hej Lars
Perfekt jeg sender lige en mail så vi kan aftale nærmere.
Sirhiss
Team Bundgas
A4 cabrio 1,8T
Focus stationsvogn tdci
Peugeot 206- MAXI 200hk
Super 7 projekt

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #365 Dato: Dec 06, 2017, 21:18:36 »
Så er jeg ved at samle stumper til motoren, der kom en god kasse i dag- julegaven til mig selv :afro: (tak til Lars for fin handel) Har også fået nogle brugte stempler fra en 2,3 Duratec som jeg kan måle på men det ser ud til jeg kan bruge dem. Min manifold har en lille revne så den bliver skiftet.  Så det går langsomt fremad

Sirhiss
Team Bundgas
A4 cabrio 1,8T
Focus stationsvogn tdci
Peugeot 206- MAXI 200hk
Super 7 projekt

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #366 Dato: Dec 11, 2017, 21:11:55 »
Her kan i se alm. xu10j4 stempel kontra duratec, selvom det er noget kortere skal der stadig drejes ca 2 mm af toppen.

Sirhiss
Team Bundgas
A4 cabrio 1,8T
Focus stationsvogn tdci
Peugeot 206- MAXI 200hk
Super 7 projekt