Forfatter Emne: Hvad står menuen på i aften?  (Læst 220185 gange)

HappyFrog

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.conzentrate.com
Sv: Hvad står menuen på i aften?
« Svar #1680 Dato: Aug 07, 2017, 15:22:05 »

Lidt snyd eftersom det var i weekenden, men jeg lavede en ølbraiseret nakkefilet på 2kg på slum, da jeg var lidt uenig i opskriften.

Den foreslog rødvin, men jeg brugte istedet en mørk forholdsvis sød belgisk øl. Her udover kom jeg ved en fejl til at anvende 300ml ret koncentreret kalvefond (husk at skrive på fryseposerne), det opdagede jeg først da den var færdig.
Den skulle egentlig have haft ved 150 grader "indtil den er færdig", men jeg havde lidt travlt, så den fik 175 grader i 3 timer. Herefter kom den ud og blev pakket i folie, væden blev kogt lidt ind og halvdelen lavet til sovs, mens resten blev kogt ind til der nærmest kun var en sirup tilbage. Er du gal det blev godt, super super mørt og specielt saucen blev god. Sovsen fik en 1/4 piske, så den var naturligvis også et hit, men saucen var godtnok intens. Det skal prøves igen hvor jeg har lidt bedre tid, er spændt på at se om de 150 grader gør den uhåndterlig mør, for den var svær nok at skære som den var.

Min far sagde til min mor at hun hellere måtte få opskiften, det er umiddelbart den fineste anerkendelse jeg kan komme i tanke om.
Mvh
HappyFrog

Nu: Subaru Impreza GT Twinscroll, Subaru MV Pickup & Suzuki Swift, Ex: Volvo V50 1.6D, Ex: Subaru Legacy Turbo, Ex: Subaru Impreza GT+, Ex: Renault Clio Sport, Ex: Citroen Saxo VTS Cup - It's bad luck to be superstitious.

John Sahl

• Administrator
  • Inderkredsen
    • Vis profil
    • www.autohenter.dk
« Svar #1681 Dato: Aug 18, 2017, 22:48:05 »
Teres major.. Er altså bare et godt stykke kød..

John Sahl Hjælp til import = www.autohenter.dk - Nu også med privat-, firma- og splitleasing.

John Sahl

• Administrator
  • Inderkredsen
    • Vis profil
    • www.autohenter.dk
« Svar #1682 Dato: Nov 08, 2017, 20:19:47 »
Piiiizzaaa!

John Sahl Hjælp til import = www.autohenter.dk - Nu også med privat-, firma- og splitleasing.

John Sahl

• Administrator
  • Inderkredsen
    • Vis profil
    • www.autohenter.dk
« Svar #1683 Dato: Dec 07, 2017, 22:16:33 »
Churrasco de cuadril.. På hvad der må betegnes som min stamrestaurant i det hollandske..