Christian & Sannes 205 GTI

Model: Peugeot 205 GTI 1.9, årgang 1994
Motor: 2340 ccm, 16V, topstykke fra 1905 ccm Mi16, motorblok fra 406 lavtryksturbo, smedet krumtap og stempler fra en Opel, skrappere indsugningsknast, 309 GTI-16 Grp.A indsprøjtningsdyser, afkortet Mi16 indsugningsmanifold med venturitragte til hvert indsugningsrør, K&N konisk luftfilter, original 8V motorstyring m. chip fra V.A.E i Slagelse. Grp. N motorophæng. Motor bygget af JA-Racing. Målt på rullefelt til 208 hk/232 Nm
Udstødning: 306 S16 udstødningsmanifold, Sebring mellemrør og mellempotte, Simons bagpotte 2", katalysator kan benyttes ved syn o.lign.
Transmission: Originalgearkasse, Sachs sintermetallisk kobling, Quaife spærredifferentiale
Undervogn: Gule Koni støddæmpere, Peugeot Sportline sænkningsfjedre foran
Fælge: Peugeot 6.0x15" Speedline
Dæk: 195/50-15 Yokohama A520
Bremser: EBC Green Stuff bremseklodser for og bag, Brembo rillede skiver foran, std. bag
Styling: Alle skilte og plastikplade på bagklappen fjernet, alt plastik sortlakeret. Omlakeret i Mercedes mørkegrøn-metallic
Præstationer: Topfart 230+ km/t, 0-402,33 m 13,95 sek. Vinder af Danmarks Hurtigste Peugeot 2001 på Vandel